Torna la polèmica al Servei d’Emergències 112. El comitè de vaga del 112 de Catalunya ha denunciat que l’empresa pública CAGTU -o CAT 112- no està sancionant com correspon a Ferrovial, empresa adjudicatària del servei, per la pèrdua de trucades durant els mesos d’aturada de la plantilla.
Segons consta en el registre de penalitzacions, facilitat per Interior a la Mesa del Parlament, les sancions per incompliment del nivell d’atenció (trucades ateses) i nivell de servei (trucades ateses abans de 10 segons) han passat de ser habituals a pràcticament desaparèixer. A més, segons el comitè, s’estan passant per alt molts altres incompliments de l’empresa recollits en el plec, no sabem si per desconeixement o per connivència.
Des del sindicat argumenten que “si ens fixem en el registre de penalitzacions que facilita Interior, veurem que l’única sanció que es recull durant el període de vaga que fa referència als nivells d’atenció i servei, no arriba als 4.000 euros, a pesar que aquesta suma inclou dues altres sancions per raons operatives”.
“Hem de tenir en compte que les penalitzacions al respecte recollides en el Plec de Condicions són acumulatives per dia i torn i que l’empresa hauria d’assumir entre el 0,1 i el 0,5% de la seva facturació mensual (al voltant del mig milió d’euros) per no respectar cadascun d’aquests nivells” al·leguen des del comitè d’empresa.