L’alcalde de Tarragona Pau Ricomà ha defensat el projecte del tren-tramvia, després de la reunió de treball en relació amb el projecte, presidida pel secretari general del Departament de la Vicepresidència i de Polítiques Digitals i Territori, Ricard Font. “El projecte suposa, ara sí, un pas endavant en la vertebració del territori”, ha dit Ricomà.
En la reunió, s’han explicat les novetats del procés i s’ha “donat resposta a les al·legacions que va presentar al maig l’Ajuntament a l’estudi informatiu i a l’estudi d’impacte ambiental”. En aquest sentit, ha destacat que “avui satisfactòriament podem dir que les al·legacions que vam presentar s’han tingut en compte: el tramvia tindrà una via pròpia, que no serà la via saturada ordinària, serà d’ample europeu i tindrà entrades a les ciutats sense catenària, d’una manera molt més amable”.
A més, la Generalitat també ha donat resposta a què el tramvia passés per les zones habitades, per tal que la infraestructura “sigui útil i pràctica”. D’aquesta manera, es planificarà el pas del tramvia per l’N-340, resseguint la Canonja i barris de Ponent. “Aquest traçat permet una gran intermodalitat amb autobusos, tren, alta velocitat i el carril bici. Avui tenim un plantejament que ens agrada molt”, ha dit el batlle.
L’alcalde ha afegit que “un altre aspecte que ens importava era que, fins ara, la fase de l’eix Tarragona-Reus, era molt poc concreta. Però avui ens han informat que després de l’estiu ja hi haurà l’estudi informatiu, i les obres es podrien licitar al 2n trimestre de 2024. És un pas endavant per vertebrar el territori”.
PUBLICITAT