L’Alta Velocitat d’Iryo ja ha arribat al Camp de Tarragona. Literalment, ja que avui s’ha aturat el primer tren de la companyia ferroviària a l’Estació del Camp. I és que l’operador connectarà Tarragona amb Madrid diàriament: Dues freqüències des de la demarcació tarragonina fins a la capital, i tan sols una a la inversa. Els caps de setmana, però, també hi haurà dos trens que sortiran des de Madrid i que pararan a Tarragona. És, per tant, la tercera empresa d’Alta Velocitat que oferirà el seu servei a les comarques tarragonines.
En aquest primer tren, que ha arribat amb una mitja hora d’endarreriment, hi viatjava el conseller delegat d’Iryo, Simone Gorini, i el secretari general d’Infraestructures, Xavier Flores, que han estat rebuts per l’alcalde en funcions de Tarragona, Pau Ricomà. Tots tres han celebrat l’arribada de l’operador ferroviari a l’Estació del Camp.
Precisament, des d’allà s’han traslladat a l’amfiteatre romà de l’antiga Tarraco, on han dut a terme uns parlaments per a commemorar la inauguració. Amb la incorporació d’Iryo, ja són tres les empreses ferroviàries que tenen freqüències d’Alta Velocitat que paren a Tarragona. Les altres dues són l’espanyola Renfe i la francesa Ouigo.
Iryo, per la seva banda, està participat pels socis d’Air Nostrum, Globalvia i Trenitalia. Va iniciar les seves operacions el 25 de novembre del 2022 amb l’única flota de trens nous del mercat: a la primera fase, 20 unitats d’última generació fabricades per Hitachi Rail en col·laboració amb Bombardier (ara grup Alstom), amb una inversió de 800 milions d’euros.
VÍDEO