Renfe ja ha retornat més de 91 milions d’euros des de l’entrada en vigor del primer estat d’alarma al març de l’any passat a tots els clients que han cancel·lat un total de 2,4 milions de bitllets, a conseqüència de les contínues restriccions a la mobilitat per lluitar contra la pandèmia.
En el primer confinament, l’operadora va tornar 38,5 milions d’euros i, des del passat 3 d’octubre, quan van tornar les restriccions a Madrid i després a la resta de ciutats, províncies i comunitats autònomes, altres 52,5 milions d’euros.
A més, la companyia ha tornat a ampliar aquest dijous les mesures extraordinàries de postvenda implantades actualment per a tots els trens d’àmbit nacional, per les restriccions de mobilitat motivades per la Covid-19.
D’aquesta manera, Renfe seguirà facilitant la devolució o canvi de bitllet, sense cap cost, a tots els viatgers que no tinguin el seu desplaçament adequadament justificat en les comunitats autònomes amb restriccions a la mobilitat, o els que no vulguin viatjar en aquests moments. Aquesta mesura és aplicable a tots els bitllets de recorregut d’àmbit nacional per a serveis AVE, Llarga Distància, Avant o Mitja Distància Convencional amb data de viatge fins al 8 de maig de 2021, coincidint amb la finalitat de l’actual estat d’alarma.
Els viatgers poden optar per la devolució de l’import íntegre del bitllet, sense despeses d’anul·lació, o per un nou bitllet per a una altra data sense despeses de canvi. Aquestes operacions es poden realitzar a través dels habituals canals de venda, com www.renfe.com, taquilles d’estacions o agències de viatge, entre d’altres. Així mateix, Renfe procedirà a una ampliació automàtica de 29 dies dels terminis de validesa i viatge per a tots els abonaments ‘BonoAVE’, ‘Bono Col·laboratiu’ i ‘BonoAVE Flexible’ en vigor, adquirits abans del 10 d’abril de 2021.