Sembla que el Corredor Mediterrani i l’alta velocitat passaran de llarg per les Terres de l’Ebre. El secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Isidre Gavín, ha presentat a Tortosa la nova oferta de serveis de Renfe a partir de l’obertura de la variant de Castelló que ha qualificat “d’incompressible i insuficient” per a les Terres de l’Ebre.
L’Euromed deixarà d’aturar-se a l’Aldea i el Govern ha negociat amb Renfe i Adif un nou tren d’alta velocitat que sortirà a primera hora del matí i tornarà a la tarda, i que enllaçarà Tortosa i Barcelona en poc més d’una hora i mitja. Tampoc es podran recuperar els horaris de Rodalies i Regionals que l’R15 i l’R16 tenien abans de les obres del nou tram del corredor.
El secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Isidre Gavín, ha presidit aquest dijous una Taula extraordinària de Mobilitat de les Terres de l’Ebre on s’ha conegut la nova oferta ferroviària que Renfe preveu posar en marxa al territori a partir del 13 de gener, quan entrarà en funcionament la nova variant de Vandellòs a Tarragona. La proposta de les gestores estatals ha estat qualificada “d’incompressible i insuficient”.
L’Ebre perd el servei d’Euromed a canvi, i sota pressió del Govern, d’un nou tren d’alta velocitat que enllaçarà Tortosa i Barcelona amb poc més d’una hora i mitja, però que només tindrà una freqüència d’anada, a primera hora del matí, i una de tornada, a la tarda. Aquest nou tren Avant tindrà diferents abonaments a disposició dels usuaris ebrencs que bonifiquen l’ús habitual del servei.