28. Abril 2024

DESPRÉS DE L'EXPRÉS.CAT AUTORITATS INAUGUREN SERVEI DE RODALIES

Rodalies_4
Els polítics exhibeixen els seus bitllets

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, ha assistit aquest dijous a la posada en marxa del nou servei de rodalia del Camp de Tarragona. Acompanyat de responsables del departament i d’alcaldes del territori, el conseller ha viatjat en un tren de la línia RT1 que uneix Tarragona i Reus, dues ciutats que disposen de 55 freqüències diàries.

Vila ha presentat també dues noves línies de bus exprés.cat entre Tarragona, Torredembarra i el Vendrell, que funcionarà a partir d’aquest divendres, i entre Tarragona i Valls, que estarà operativa a finals d’abril.
El governant ha subratllat que amb aquests nous serveis el Govern reforça la seva aposta per la mobilitat de proximitat
i de qualitat.
El conseller de Territori i Sostenibilitat ha rebut amb bons ulls les demandes del territori de preveure nous baixadors en les noves línies de rodalies i l’extensió de la xarxa cap a l’Alt Camp i la Conca de Barberà.
Primeres línies de la xarxa exprés.cat a Tarragona
El conseller ha anunciat aquest dijous la posada en funcionament de les dues primeres línies de bus exprés.cat al Camp de Tarragona, coincidint amb l’inici del servei de rodalia. Fins ara el servei només s’oferia a la demarcació de Barcelona. Al Camp es posarà en marxa la línia e1, que fa el recorregut Tarragona-Torredembarra-El Vendrell, a partir d’aquest divendres, i l’e2, que uneix Tarragona i Valls, a finals del mes que ve. Aquesta xarxa d’altes prestacions és una aposta pel bus exprés com a mode de transport públic eficient i competitiu.

Rodalies_5
Les autoritats dins l’autocar

La línia de bus exprés del Vendrell és la primera que entra en servei al Camp de Tarragona. A partir de demà, el corredor Tarragona – Torredembarra – El Vendrell guanya 14 expedicions -7 d’anada i 7 de tornada-, que s’afegeixen a l’actual oferta de serveis entre aquestes poblacions, que és de 33 freqüències -17 sentit Tarragona i 16 sentit el Vendrell-. Per tant, aquest corredor passarà a tenir a partir de demà 47 expedicions.

Amb el servei de bus exprés es redueix en 15 minuts el temps del trajecte actual entre el Vendrell i Tarragona, que passa dels 55 minuts dels serveis convencionals als 40 de l’exprés. El servei convencional entre Tarragona i el Vendrell, operat per Autocars del Penedès, SA fa parada també a les poblacions de Torredembarra, Altafulla, Creixell, Roda de Barà i el Francàs.

L’exprés només fa parada a Torredembarra i la major part del recorregut transcorre per l’N-340.
El corredor del Vendrell és un dels que té la mitjana d’ocupació més alta del Camp de Tarragona amb 31,1 viatgers per expedició, segons dades de 2012. La xifra anual de viatgers és de prop de 550.000.

Rodalies
Les autoritats a la sortida de Renfe

A finals del mes vinent entrarà en servei també la línia exprés.cat e2 que unirà Tarragona amb Valls. Tindrà 18 noves expedicions -9 d’anada i 9 de tornada-, directes entre les dues poblacions sense parades intermèdies i que connectaran amb l’estació de tren de Tarragona per enllaçar amb els serveis de rodalia del Camp de Tarragona.
Els servei actual, operat per Autocars Plana, consta de 28 expedicions de dilluns a divendres -14 d’anada i 14 de tornada- de les quals 24 fan una parada intermèdia a l’estació del Camp de Tarragona per possibilitar la connexió amb l’AVE i AVANT.
Per tant, amb el servei exprés el corredor tindrà 46 freqüències de dilluns a divendres feiners, 21 expedicions els dissabtes i 19 expedicions els diumenges. Actualment s’està elaborant el quadre d’horaris d’aquest corredor de Valls, que té 300.000 viatgers l’any.
El desplegament de la xarxa exprés.cat comporta la introducció de millores en la flota de vehicles per garantir la qualitat, comoditat i l’accessibilitat a persones amb mobilitat reduïda. Les característiques principals d’aquests vehicles són: 100% adaptats, tenen accés a Internet a bord, premsa gratuïta i informació dinàmica.
Rodalies_10
Pellicer i Ballesteros se saluden satisfets

Al corredor d’El Vendrell hi haurà un autobús de 15 metres amb capacitat per a 72 persones assegudes. En el cas del servei de Valls s’incorpora un vehicle amb la imatge exprés, també 100% adaptat, amb wifi a bord, premsa gratuïta i informació dinàmica.
La xarxa de bus exprés estarà formada per 40 línies interurbanes que són les que actualment concentren una major demanda de viatgers.
Concretament transporten anualment 21,32 milions de passatgers, la qual cosa suposa el 40% de la demanda total, amb ocupacions mitjanes de 30 viatgers per expedició. Al Camp de Tarragona estan previstes les línies exprés e1: Tarragona-Torredembarra-El Vendrell, e2: Tarragona-Valls, Tarragona-Reus, Tarragona-Salou-Cambrils, Reus-Salou, Tarragona-Vila-seca.
Vila s’ha mostrat confiat que el servei intermodal de rodalia i autobús exprés tindrà una bona acollida per part dels usuaris pel seu confort i l’augment de freqüències. “Confirma que la nostra prioritat enguany és el servei de proximitat”, ha reiterat el conseller.
El titular de Territori i Sostenibilitat ha assegurat que cal confiar en el transport públic “com la millor alternativa de mobilitat” i com una mesura que “ajudi” a reduir la sinistralitat a les carreteres.
 
Fotos: D. Jorba
 

Quins partits governaran a Tarragona?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Informació bàsica respecte a protecció de dades
Responsable República Checa Press +info...
Finalitat Gestionar y moderar tus comentarios. +info...
Legitimació Consentiment de l'interessat +info...
Destinataris Automattic Inc., EEUU per filtrar spam. +info...
Drets Accedir, rectificar i esborrar les dades, així com altres drets. +info...
Informació addicional Podeu aconseguir més informació sobre protecció de dades a la pàgina de política de privadesa.

Download Best WordPress Themes Free Download
Download WordPress Themes
Download WordPress Themes Free
Download Best WordPress Themes Free Download
online free course