Els treballadors que arribin tard veuran com l’empresa se’ls descompti de la nòmina el temps de retard. L’Audiència Nacional acaba de desestimar una demanda de la CGT, a la qual s’hi van adherir diversos sindicats contra la companyia Contact Center Attento Llamadas.
La representació sindical també reclamava la devolució de les diferències retributives que haguessin pogut ocasionar aquestes pràctiques.
D’acord amb la sentència, l’empresa tindrà potestat per restar les hores que el treballador que està en el seu lloc de treball. Això no suposa una multa ja que “quan no existeix una efectiva prestació de serveis per part del treballador no es merita cap salari més enllà dels casos previstos legal o convencionalment” La sentència preveu que no es pot reclamar la part del sou “per períodes de temps per ínfims que siguin” en què l’empleat no fa la seva feina. El jutge determina també que la distribució irregular de la jornada laboral és una “facultat empresarial”.
La demanda es remunta al 6 de maig d’aquest any quan la representació legal de la CGT va denunciar que es restaven els períodes proporcionals al retard a la nòmina i que l’empresa no permetia als treballadors compensar-los amb altres períodes de treball.