El vicepresident del Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona, Benet Jané, s’ha felicitat per la col·laboració institucional i ha posat de relleu que la dels creuers és una indústria que “té una tendència a l’alça” i de la qual “se n’ha de treure el màxim profit”.
L’actual estació marítima de Tarragona va rebre, durant el 2013, uns 2.000 passatgers de creuers i el Port estima que enguany oscil·larà entre els 4.000 i els 5.000 viatgers.
Els principals objectius del Port són l’arribada “significativa” de creuers a mig termini i un trànsit estable d’entre 40.000 i 50.000 creueristes anuals, “al nivell de Palamós o Alacant”.
Els actuals 16 metres d’amplada del moll, segons el president de l’Autoritat Portuària, són insuficients per cobrir les necessitats tècniques i funcionals del sector.
El Port vol construir una nova terminal provisional aprofitant el futur perllongament del dic dels Prats -amb un cost d’uns 30 MEUR- i l’adequació d’una esplanada d’entre 60 i 80 metres d’amplada que estaria destinada a creuers -amb una inversió addicional d’uns 8 MEUR-. La instal·lació portuària, prevista al dic dels Prats, podria enllestir-se en quatre anys.
La nova terminal es , segons Josep Andreu, “Terminal de Tarragona, perquè està dins del port de Tarragona i dins del domini de Tarragona”, en al·lusió a les crítiques del PP pel fet que pugui ubicar-se al terme municipal de Vila-seca.