02. Maig 2024

UNA NENA DE 7 ANYS PASSA 5 HORES EN UN BOX DE LES URGÈNCIES DE REUS I MARXA SENSE SER VISITADA

Una nena de 7 anys va acudir al servei d’urgències de l’Hospital Sant Joan de Reus. Va estar 5 hores en un box del centre hospitalari. Durant aquest temps, no va ser visitada per cap metge. L’Hospital reconeix que el protocol ha fallat. 

El justificant de l'estada hospitalària
El justificant de l’estada hospitalària

Maite és una mare “cabrejada” que se sent “impotent” amb la situació viscuda la nit del dimarts al servei d’urgències de l’Hospital Sant Joan de Reus. La seva filla Paula, de 7 anys, es trobava malament. Es queixava de maldecap, dolors estomacals, vòmits i 38,8 de febre. Els pares de la nena van acudir a urgències.
A les 0:13 hores la Paula va ser atesa per una infermera i posteriorment conduïda a un box a l’espera que la visités un pediatra. Aquest és el protocol que segueix el servei d’urgències, tot i que, per norma, els nens i els casos més complexes solen, com és obvi, tenir prioritat.
No obstant, la mare de la menor es queixa de la manca d’atenció dispensada per part del servei d’urgències. Lamenta que la nena hagi estat durant cinc hores en un box, amb febre i malestar, sense haver estat “controlada i atesa” per un facultatiu.
“Malgrat la meva insistència no se li va fer cap analítica de sang o orina per descartar complicacions. Ningú va fer cas al dolor de la meva filla i a la nostra angoixa”, relatà la Maite al nostre diari, afegint que “la van dutxar després de tres hores d’insistència”.
Durant la seva estada a l’hospital, la Maite anava controlant la temperatura de la nena amb un termòmetre que havia portat de casa.
Les hores passaven i la visita a urgències es convertia en un malson per a aquesta família. Els nervis començaven a aflorar per l’absència d’un metge al box i,també, perquè “la febre no desapareixia”.
Tots els metges ocupats?
Davant de la seva persistència i reiterades  reclamacions, Maite va obtenir com a resposta des d’infermeria que “el servei d’urgències està col·lapsat” i que els dos pediatres de servei estaven atenent “una emergència” en la unitat de nounats “des de fa  hores”. Per aquesta raó, – “i perquè avui el servei dóna una miqueta de fàstic” – una infermera li va fer saber que no podria dir quan s’atendria, finalment, la Paula.
El servei d'urgències de l'Hospital Sant Joan de Reus
El servei d’urgències de l’Hospital Sant Joan de Reus

Aquesta resposta va deixar bocabadats als pares de la nena, els quals es van sentir “impotents” perquè “la meva filla es trobava fatal. És un veritable escàndol que a les ’urgències d’una ciutat de més de 100 mil habitants només hi hagi 1 pediatra i dos facultatius de medicina general de servei”.
La Maite considera que la seva filla va ser abandonada pel servei metge de l’Hospital Sant Joan de Reus, atenent a que durant les gairebé sis hores que van estar al centre hospitalari cap metge es va presentar al box on havia una nena amb molta temperatura i molt de dolor.
“Enfadats” i “impotents”, els pares van decidir informar el centre que volien anar a un altre hospital on “la meva filla fos tractada com una persona”.
O sigui la Paula va entrar al servei d’urgències a les 0:13 hores i va sortir a les 05:21 sense haver estat atesa per un pediatra o qualsevol altre facultatiu.
La mare de la Paula no es conforma amb aquesta “situació surrealista” i es qüestiona: “si li hagués passat alguna cosa de qui seria la responsabilitat? Quina excusa s’inventarien per justificar el que no té cap justificació?”
Els pares de Paula van decidir, finalment, portar-la a l’Hospital Quiron de Barcelona.
Resposta de l’hospital
La República Checa es va posar en contacte amb el cap de guàrdia del servei d’urgències de l’Hospital de Reus, el qual després de lamentar aquest episodi, ha volgut remarcar que es tracta d’un cas aïllat. No obstant, ha explicat que aquests errors no solen passar, però reconeix que el protocol “ha fallat”. Malgrat la situació de col·lapse, “això no hauria d’haver passat”, va concloure.
 
 

Quins partits governaran a Tarragona?

0 comments

  • Mayte

    12 Juny, 2014 at 12:19 pm

    Muchas gracias a todo el equipo de República checa que se ha preocupado por el estado de mi hija Paula. Gracias a dios aun hay hospitales y médicos (Hospital Quirón de Barcelona) donde te tratan como personas y no como un numerito o código de paciente. Mi hija fue ingresada y atendida en cuanto llegó al hospital y en tres horas teníamos analíticas y cultivos de todo tipo realizadas y con los resultados. Ahora solo queda dar tratamiento y que mi hija este al 100 por cien cuanto antes. Y desde aquí decir, que mucha gente vamos a urgencias cuando se trata de una URGENCIA y no para tocar las narices al ”personal medico” del hospital. Que no fui al hospital por una simple fiebre sino porque sabia (instinto maternal) que algo más había y le estaba pasando a mi hija. Que el caso de mi hija no ha sido una simple fiebre o virus, sino un paso más allá; y que gracias a médicos como el personal de la Quirón Barcelona, mi hija fue atendida como se merecía.
    Gracias de nuevo a todo el equipo de República checa.

    Reply

  • juas

    14 Juny, 2014 at 9:19 am

    com sempre,cas aillat,que falsetat,uy que hagues passat si la nena estigues pitjor,uy,haguessin dit que no era culpa seva.segur.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Informació bàsica respecte a protecció de dades
Responsable República Checa Press +info...
Finalitat Gestionar y moderar tus comentarios. +info...
Legitimació Consentiment de l'interessat +info...
Destinataris Automattic Inc., EEUU per filtrar spam. +info...
Drets Accedir, rectificar i esborrar les dades, així com altres drets. +info...
Informació addicional Podeu aconseguir més informació sobre protecció de dades a la pàgina de política de privadesa.

Download WordPress Themes Free
Download Nulled WordPress Themes
Download WordPress Themes
Download Nulled WordPress Themes
free download udemy course