Els treballadors del 112 de Reus i la Zona Franca han convocat una vaga indefinida que està en marxa des de dissabte. Els empleats volen que s’internalitzi el servei de cara al 2022, moment d’una nova licitació, i que s’imposin millores laborals, atès que la Generalitat té adjudicada la gestió de trucades a l’empresa Ferrovial. De fet, des d’Interior s’encoratja a negociar amb la companyia, però els treballadors afirmen que el canvi de conveni li pertoca a la Generalitat.
Els empleats han reclamat un conveni propi i han expressat que el de ‘Call Center‘ que tenen ara no s’ajusta a la feina que fan. La seva tasca és atendre les trucades de la ciutadania que pateix una situació de risc i alertar els equips d’emergències. En aquest sentit han destacat que actuar amb rapidesa és fonamental “per poder salvar vides” i que a vegades pateixen angoixa i problemes psicològics derivats de l’atenció de les trucades. A més, han exposat que poden arribar a tramitar fins a 200 expedients en cada torn de vuit hores i que no tenen “ni un segon de descans” entre trucada i trucada, fet que al seu parer evidencia que falta personal.