Segueix el debat sobre el nou Pla d’Ordenació Urbanística Municipal (POUM) de Tarragona. El regidor de Mobilitat, Xavi Puig, ha marcat una nova línia de treball del nou projecte, que descarta els “macroprojectes” que s’havien previst a la zona de Llevant i apostant per un creixement sostenible de la capital de la demarcació.
Segons el mateix Puig, el nou POUM “aposta més per la qualitat que per la quantitat” i que vol “omplir els espais buits de Tarragona”. L’edil també ha declarat la necessitat de recuperar, transformar i rehabilitar les carreteres i vies que donen entrada a la ciutat -T-11, N-340 i N-240- i també apostar per la mobilitat sostenible, amb una xarxa potent de carrils bici, unes voreres amples i la protecció de l’Anella Verda.
Sobre aquesta proposta de deixar de banda els grans projectes urbanístics de la zona de Llevant, Xavi Puig ha negat que no s’hi vulgui edificar assegurant que el nou pla preveu la possibilitat de poder construir fins a 1.500 nous habitatges d’obra nova. També preveu que una part de l’Horta Gran pugui esdevenir sol edificable per la construcció de nous pisos que ajudin a “cosir els barris de Ponent”.
Els projectes urbanístics de la Budellera i Terres Cavades no estan contemplats en el nou POUM
D’altra banda, els projectes urbanístics de la Budellera i Terres Cavades no estan contemplats en el nou POUM, de forma que es busca “protegir els espais verds i naturals” de la capital de la demarcació, així com el pla de Mas d’en Sorder ha quedat paralitzat per l’executiu municipal.
Ara, l’aposta de creixement de l’executiu independentista implica noves zones de creixement, el PP9, que contempla els barris de l’Albada, la Floresta, Parc Riuclar, a l’Horta Gran o als terrenys actuals de la CLH, que serien traslladats. Aquesta ha estat l’aportació de la proposta per al POUM que aviat, segons Puig, entrarà en la fase participativa.
VÍDEO