04. Maig 2024

BALLESTEROS FA BALANÇ TURÍSTIC: “NO VOLEM DONAR CLASSES A NINGÚ, PERÒ SOM BONS”

turismeL’alcalde de Tarragona, Josep Fèlix Ballesteros, s’ha mostrat orgullós i satisfet, de la mateixa manera que la regidora de Comerç i Turisme, Patrícia Anton, per la feina feta pel que fa a les xifres del turisme a la ciutat.

Ambdós, han presentat avui a la tarda, a l’Espai Turisme del carrer Major, els bons resultats obtinguts, en matèria de turisme, a la ciutat durant els mesos de juny, juliol i agost. Segons Anton, “haurem d’esperar fins a l’octubre per a obtenir unes dades més acurades i més qualitatives”.

Anton ha confirmat que el turisme a Tarragona ha crescut un 6% respecte l’any anterior. Durant el període comprès entre el juny i l’agost d’enguany, la ciutat ha obtingut un total de 586.000 pernoctacions a hotels i càmpings de la ciutat, de les quals, se n’extreu una mitjana d’1,7 dies d’estada en hotels i de 5 als càmpings.

L’alcalde ha tret pit per aquest increment i ha dit que “modestament, no volem donar lliçons a ningú, però som bons. Sabem explicar millor que ningú el patrimoni, la història i el significat de les pedres.

De moment ho estem encertant, seguim els passos que hem de seguir com a ciutat i aprofitem el què som, una ciutat”.

A qui li agrada més Tarragona?
El mercat que té més presència a Tarragona és el francès, ha patit un increment del 13.96%. Segons Anton, “aquest mercat sempre ha estat molt present, no ha fallat mai. És un mercat que no s’ha oblidat mai”.turi

En segon lloc trobem el mercat rus, que ha experimentat un increment del 15.78%. I seguidament el britànic, amb un creixement del 24, 665, l’italià amb un 35,84%, l’alemany amb un 6,92 i els països nòrdics amb un augment del 16,63%. Un 600 turistes han visitat la ciutat aquest estiu i per Anton “és un dada molt positiva, això vol dir que a poc a poc anem obrint mercat a aquests països”.

La marca Tarragona suma adeptes
La segona edició del ‘Tarragona ciutat de castells’ ha suposat que 200 persones assistissin les activitats de pagament i durant les cinc diades de nova creació es van xifrar en 4250 persones les persones que les van gaudir.

Almenys 1460 persones han assistit a les activitats de pagament de la tercera edició del ‘Tarragona Història Viva’ i cap a 3470 persones han assistit a les activitats programades.

Més de 2.000 persones han passat per la Volta del Pallol per a veure l’estàtua policromada de l’emperador August. Anton ha deixat clar que “les dades demostren que la ciutat si que ha donat importància a la figura d’August, encara que hi ha gent que no ho creu així”.tur

Més presència i més influència a les xarxes socials
El Patronat de Turisme a Tarragona, segon el KLOUT (una eina per mesurar l’influència a les xarxes socials) és la el setè perfil més influent en el món dels turisme a l’estat, s’ha passat del lloc 64.416 al 39.678, i el primer Patronat de Turisme d’Espanya.

Més “me gusta i més followers”.L’any 2013, el Patronat tenia 5.572 persones que el seguien a través de Twitter i enguany ja en són 6.611. Al Facebook, s’ha passat de 7.160 a 8.271 persones.

Segell UNESCO
Segons les dades presentades pel consistori municipal, un 52% dels turistes se senten atrets pel patrimoni cultural, un 24% pel shopping i centres comercials i un 7% pel Mercadet de la Rambla.

Anton ha afegit que els mercats més actius, o als que més es ven la marca Tarragona és, en primer lloc, el francès i les altres posicions del podi se les van intercanviant entre els mercats britànic, alemany i rus.

Per altra banda, la regidora s’ha mostrat optimista i ha afegit que “fa un any i mig vam obrir el mercat xinès i l’indi. Aquests no busquen un turisme de sol i platja, sinó que venen atrets pel segell UNESCO”.

Ballesteros s’ha acomiadat de l’acte de la tarda amb un “hem augmentat un 6%”.

Jonathan OCA

 

Quins partits governaran a Tarragona?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Informació bàsica respecte a protecció de dades
Responsable República Checa Press +info...
Finalitat Gestionar y moderar tus comentarios. +info...
Legitimació Consentiment de l'interessat +info...
Destinataris Automattic Inc., EEUU per filtrar spam. +info...
Drets Accedir, rectificar i esborrar les dades, així com altres drets. +info...
Informació addicional Podeu aconseguir més informació sobre protecció de dades a la pàgina de política de privadesa.

Download Best WordPress Themes Free Download
Free Download WordPress Themes
Download WordPress Themes
Download WordPress Themes
online free course