Renfe lamenta ser informada per la premsa de l’expedient sancionador que l’Agència Catalana de Consum ha obert contra l’empresa per la gestió de la informació i l’atenció als ciutadans després de la incidència ocorreguda a la línia R2 Sud a Gavà a principis de mes.
En declaracions a TV3, el conseller de Territori, Juli Fernández, ha anunciat que “Consum explicarà durant el dia un expedient sancionador a Renfe per la situació que ens hem trobat els dies posteriors a l’incident a la línia R2 Sud”. Renfe ha assegurat que mantenen una col·laboració “màxima” amb la Generalitat malgrat les acusacions contínues contra l’empresa.
Les fonts de Renfe han sol·licitat diverses vegades les actes d’inspecció de l’àmbit de Barcelona, però no se les han facilitat, a diferència de les de Tarragona, on es detecten “incidències puntuals”, com que “els horaris no corresponen als que hi havia a la web”.
Renfe ha sostingut que és públic i notori que a totes les comunicacions s’indicava que els horaris no eren reals, i per això era necessari canviar-los i adaptar-los a la realitat.