Un jutjat de Palma ha reconegut el dret d’una passatgera a ser indemnitzada pel retard d’un vol, encara que decidís voluntàriament no agafar el vol retardat.
Concretament, el Jutjat del Mercantil número 1 de Palma ha dictat una sentència en la qual estima la demanda d’una passatgera contra Ryanair i condemna a la companyia a abonar 500 euros a l’afectada.
La dona tenia un bitllet per volar de Palma a Barcelona el juliol de 2019 i, el seu vol va patir un retard superior a quatre hores. La companyia es va negar a compensar-la econòmicament perquè la passatgera no va agafar el vol retardat.
No obstant això, el Jutjat no ha acceptat les al·legacions de l’aerolínia a l’entendre que el dret de compensació “neix pel mer retard superior a tres hores, sent totalment indiferent que el passatger decideixi volar o no”. D’acord amb el magistrat, l’únic requisit imprescindible és que el passatger es presenti a facturació.
Per tant, el jutjat considera que no es pot pretendre obligar el passatger, “que ja ha patit el perjudici per la mera molèstia de la pèrdua de temps”, a realitzar el viatge per mantenir el seu dret de compensació. “Aquest plantejament és completament inacceptable”, conclou la sentència.