Els empresaris dubten de l´impacte econòmic (real) dels jocs del Mediterrani

Quan falta una setmana per a la inauguració dels Jocs Mediterranis de Tarragona, els empresaris i restauradors creuen que l’impacte de l’esdeveniment en el sector no serà significatiu. La poca implicació ciutadana i l’escassa difusió arreu farà que es perdi una bona oportunitat de vendre la marca Tarragona.

Francesc Pintat darrera del Carles Sagarra en el trenet turístic

El president de l’Associació d’Hotelers de Tarragona, Francesc Pintado, reconeix que “no hi ha una realitat palpable” de l’impacte que l’esdeveniment pot tenir en el sector. Amb tot, ho atribueix a “la cultura de no reservar fins uns dies abans”. Tenint en compte que molts dels visitants estan allotjats en règim de mitja pensió, els restauradors confien a poder oferir-los taula per dinar.

“Durant deu dies hauran de dinar fora i un dia ho voldran fer a Cambrils, un altre dia a la Part Alta de Tarragona i un altre, anar a conèixer una bodega al Priorat i dinar allà”, ha afirmat Pintado, convençut que el benefici es repartirà arreu de les comarques tarragonines.

L’esdeveniment, que comença el 22 de juny i acabarà el 2 de juliol, s’ha programat en unes dates en què la temporada turística ja està en marxa a la Costa Daurada. Els XVIII Jocs Mediterranis permetran, segons l’associació que agrupa més de 400 restaurants i bars de la demarcació, “acabar d’omplir els establiments i pujar l’ocupació d’aquells restaurants on no solen omplir”.

“És cert que s’ha endarrerit un any i que la ciutat no ha tret tot el profit, però la situació econòmica ha fet que els Jocs s’hagin desenvolupat d’una manera diferent de la què ens hauria agradat”, ha apuntat.

“Hem d’estar contents que aquestes 5.000 persones vinguin a casa nostra; que vinguin a sopar, a fer una copa, un gelat o un cafè i que s’allotgin aquí”, ha explicat Pintado, que considera que no és moment de sumar-se a les crítiques a l’organització o l’Ajuntament.

Pel que fa a la restauració, els Jocs coincideixen amb TGN DTapes, inaugurat el passat dijous, en què, en una iniciativa “divertida” i “per fer ciutat”, segons Pintado, s’ha lligat cada tapa a un esportista tarragoní, que, així, rep un mínim reconeixement.

 

 

REDACCIÓ


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Informació bàsica respecte a protecció de dades
Responsable República Checa Press +info...
Finalitat Gestionar y moderar tus comentarios. +info...
Legitimació Consentiment de l'interessat +info...
Destinataris Automattic Inc., EEUU per filtrar spam. +info...
Drets Accedir, rectificar i esborrar les dades, així com altres drets. +info...
Informació addicional Podeu aconseguir més informació sobre protecció de dades a la pàgina de política de privadesa.



RCPRESS no es fa responsable de les opinions expressades pels usuaris i col·laboradors. El contingut d’aquestes són a títol personal de l’autor

NOTA LEGAL   |   POLITICA DE PRIVACITAT I COOKIES


Newsletter

Download Nulled WordPress Themes
Download Premium WordPress Themes Free
Download WordPress Themes Free
Premium WordPress Themes Download
download udemy paid course for free