La Taula Estratègica de l’Aeroport de Reus ha exigit “a l’Estat” una connexió ferroviària d’alta velocitat, tal com preveia inicialment el projecte del Corredor del Mediterrani.
Aquesta exigència es recull en l’aprovació per unanimitat d’un acord proposat pel Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya.
El secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Isidre Gavín, ha assegurat que no es rendiran i “que la Generalitat i el territori no permetran” que falti aquesta infraestructura, a més de reclamar “que allò previst en el projecte de fa molts anys, es planifiqui com abans millor “.
La Taula Estratègica -formada per l’aeroport, diversos ajuntaments, la Generalitat i la Diputació de Tarragona-també ha analitzat avui el trànsit de passatgers el 2018 i ha xifrat en 1.020.970 els usuaris fins al mes l’octubre, un 1,53% més que en el mateix període de l’any passat.
Aquest organisme, que preveu arribar als 1.050.000 usuaris el 2019, espera tancar l’any amb un total de 1.035.000 passatgers, el que, segons Gavín, “consolida la tendència de creixement dels últims anys”.
El secretari d’Infraestructures i Mobilitat ha remarcat “que han crescut molt els vols xàrters i els paquets turístics per Porta Ventura”.
Ryanair és l’aerolínia amb més presència a l’aeroport de Reus amb un quota de mercat del 36,5%, seguida d’Jet2, amb una del 22,15%, que ja ha anunciat que ampliarà la seva temporada l’any vinent amb l’inici de les seves operacions a l’abril.