Entre els mesos de juliol i novembre del 2015 es van bonificar 117.395 camions que van circular pel tram Montblanc-Lleida de l’AP-2. La informació l’ha publicitat el Grup parlamentari socialista al Congrés dels Diputats. Es tracta de la resposta del Ministeri del Foment a una pregunta formulada pel PSOE. El diputat Joan Ruiz creu que aquesta connexió no pot aturar-se a Montblanc sinó que ha de continuar cap a les terres de Lleida, la vall de l’Ebre i acabar enllaçant amb el litoral cantàbric”.
Al mes de juliol es va bonificar 21.975 camions, 19.747 a l’agost, 25.410 el setembre, 25.823 l’octubre i 24.540 el novembre. Cal recordar que l’objectiu d’aquesta prova pilot engegada pel Ministeri de Foment era incentivar la circulació dels vehicles pesants per l’autopista en aquest tram i reduir significativament el trànsit de camions per la N-240.
D’acord amb el diputat del PSC Tarragona, Joan Ruiz, “les dades reals i objectives fetes públiques pel Govern estan sensiblement per sota de les previsions del Ministeri que va quantificar en un mínim de 145.000 el nombre de vehicles pesants que es beneficiarien d’aquesta mesura.”
“En tot cas, el que és evident per a tothom és que cal una resposta immediata a un problema real i no només per als ciutadans de la Conca sinó pel conjunt d’habitants de les comarques tarragonines. En la nostra opinió, que reiterem, cal impulsar l’alliberament del peatge de l’autopista entre Montblanc i la capital del Segrià. De fet, estem davant d’un clam unànime del territori que reclama des de fa temps aquest alliberament del peatge de l’AP-2.”
Joan Ruiz ha recordat que la carretera N-240, que enllaça Tarragona amb Lleida, és una via ha registrat històricament un alt índex d’accidents de trànsit degut a la saturació de vehicles que registra, el que obliga a habilitar una via de major capacitat i que sigui més segura.
“La connexió per carretera mitjançant una via d’altes prestacions no es pot aturar amb l’arribada de l’A-27 a Montblanc, cal donar-hi continuïtat cap a l’interior del país. Tenint en compte que amb el context de crisi el Ministeri ha ajornat la continuïtat de l’autovia més enllà de Montblanc sine diecal procedir a alliberar el tram de l’autopista entre Montblanc i Lleida. A aquests arguments cal afegir que l’autopista està actualment infrautilitzada, a tan sols el 25% de la seva capacitat, per la dissuasió econòmica que comporta ser de peatge.”