Es va adormir o es va distreure al volant possiblement mirant el mòbil. Una d’aquestes podria estar en l’origen del “cop de volant” que el conductor de l’autocar accidentat a Freginal va donar i que va causar la mort de 13 estudiants d’Erasmus. Cap de les víctimes mortals portava posat el cinturó de seguretat.
D’acord amb el comissari de Mobilitat dels Mossos d’Esquadra, Miquel Esquius, la hipòtesi que cobra més força és que el conductor va donar un cop de volant perquè es va adormir o perquè es va distreure, per motius que s’investiguen, ja sigui perquè algun passatger li va fer algun comentari o perquè va mirar el seu mòbil.
Per aquest motiu, els Mossos han demanat informació sobre el telèfon mòbil del conductor, per comprovar si el va utilitzar abans de donar el cop de volant, com fan en la majoria de casos d’accidents semblants.
Malgrat que la investigació se centra especialment en un error humà, els Mossos mantenen totes les línies obertes, segons Esquius, de manera que també analitzen si va poder haver alguna fallada mecànica, si es va manipular el tacògraf o si el conductor estava massa cansat.
De recordar que el conductor, de 62 anys i al que els Mossos d’Esquadra li atribueixen un total de tretze delictes d’homicidi imprudent, està a l’UCI en estat crític a causa de les lesions pulmonars que se li van detectar després de l’accident.