Més de 450 alumnes de la demarcació de Tarragona gaudiran de l’experiència ‘Premsa a les Escoles’, un programa que impulsa el Col·legi de Periodistes de Catalunya, de la demarcació de Tarragona, amb la col·laboració de CaixaBank, que enguany arriba a la seva onzena edició al territori.
Hi participaran 10 centres com l’Institut Joan Amigó de l’Espluga de Francolí, l’Institut Martí i Franquès de Tarragona, l’Institut Baix Penedès del Vendrell, l’Institut la Talaia de Segur de Calafell, l’Institut Escola l’Agulla del Catllar, l’Institut Camp Clar de Tarragona, l’Institut Roda de Berà, l’Institut Baix Camp de Reus, l’Institut Ramon Berenguer IV de Cambrils i l’Institut Berenguer d’Entença de l’Hospitalet de l’Infant.
Durant més de quatre setmanes, dues col·legiades de la demarcació es desplaçaran a cadascun dels centres escolars participants per explicar en primera persona la seva experiència i el seu coneixement sobre l’ofici, transmetre la funció social i la importància que tenen els mitjans de comunicació avui dia.
“Des del Col·legi de Periodistes hi ha molt d’interès a conèixer ‘la dieta mediàtica’ dels més joves, que de manera unànime els darrers anys assenyalen les xarxes socials com a principal canal de comunicació a través dels quals s’informen. Una situació que els exposa a les ‘fake news‘ i la postveritat amb tot el que socialment comporta”, expliquen els impulsors del programa.