La demarcació de Tarragona tindrà una destacada representació a FITUR, la Fira Internacional del Turisme, que arrenca aquest dimecres a Ifema Madrid i es prolongarà fins diumenge.
Encara que en aquesta edició indicada encara per la pandèmia només tindran presència física al recinte 55 països i 79 més ho faran a través de la plataforma digital Fitur LIVEConnect -xifres allunyades dels 165 que van estar presents el gener de 2021- la cita és un gran aparador per vendre els atractius que el territori ofereix amb les marques Costa Daurada i Terres de l’Ebre, totes dues sota el paraigua del Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona.
Hi estaran representats 27 ens públics i privats. Del Camp de Tarragona i el Baix Penedès, els municipis d’Altafulla, Calafell, Cambrils, Creixell, Cunit, el Vendrell, l’Hospitalet de l’Infant i la Vall de Llors, el Mont-roig del Camp-Miami Platja, Reus, Roda de Berà, Salou, Tarragona, Torredembarra i Vila-seca-La Pineda Platja. També l’Associació d’Apartaments Turístics de la Costa Daurada, l’Associació de Càmpings de la Costa Daurada i les Terres de l’Ebre, l’Associació Hotelera Salou-Cambrils-La Pineda, l’Associació Costa Daurada Destinació de Golf & Pitch & Putt, l’Estació Nàutica Costa Daurada, Port Aventura World i Aquopolis Costa Daurada.
De les Terres de l’Ebre hi seran presents Tortosa, Ascó, l’Ampolla, Alcanar, Sant Carles de la Ràpita i Amposta.
La promoció conjunta de les marques Costa Daurada i Terres de l’Ebre continuarà les properes setmanes a les fires de Navartur (del 28 al 30 de maig), B-Travel de Barcelona (11 al 13 de juny) ia la Vakantiebeurs d’Utrech -Països Baixos (4 i 5 de juny).
Sobre la presència concreta del territori a Fitur, la presidenta de la Diputació de Tarragona, Noemí Llauradó, destaca que «és una fira altament reconeguda, i aquesta edició coincideix a més que es reprèn l’activitat turística. Per això hem d’estar-hi. És una llum d’esperança. Hem de difondre els nostres atractius i tenir contactes amb altres administracions i operadors per atraure el màxim nombre de turistes possibles».
Afegeix que «l’any passat ens centrem en el turista més de proximitat i de nacional. I ara cal reprendre l’activitat i avançar cap a la recuperació definitiva. És una oportunitat i alhora una responsabilitat per donar suport a aquests 27 municipis que estaran representats».
La vacunació massiva
La vacunació massiva és, per a Llauradó, un aliat per reactivar el sector turístic: «Que un percentatge elevat de la població tingui ja la primera dosi ha de tranquil·litzar tant els visitants com el sector, que té experiència i ha pres totes les mesures de salut i seguretat».
Tot i que Fitur tindrà menys passius representats i uns aforaments reduïts al 50%, per garantir els protocols, només s’exigiran tests d’antígens o PCR per a les jornades professionals. El públic general podrà entrar-hi durant el cap de setmana, sense necessitat de test.
Totes les comunitats autònomes són presents als més de 46.000 metres quadrats en set pavellons habilitats, i més de 5.000 empreses que han confirmat la seva presència a la fira (38% internacionals).