Tarragona, aprofitant els Jocs Mediterranis del 2017, adquirirà cotxes elèctrics. Aquesta ha estat la novetat que ha anunciat, aquest matí, l’alcalde Josep Fèlix Ballesteros, en la inauguració del III Congrés de ciutats intel·ligent que té lloc al Palau de Congressos.
L’edil socialista ha revelat que l’Ajuntament té un pla que preveu la compra d’un centenar de cotxes i la ubicació de diferents punt de recàrrega.
En aquest moment, el consistori està treballant per poder arribar a acords amb les empreses del sector, aprofitant les olimpíades tarragonines. El projecte encara està en fase embrionària, però la intenció de l’ajuntament és implicar la resta de les seus dels jocs.
Concretant, el regidor dels Jocs i responsable de Projectes Estratègics, Javier Villamayor, ha donat a entendre que els cotxes elèctrics podrien ser utilitzats per la mobilitat d’atletes, arbitres i altres participants en l’esdeveniment esportiu internacional.
El regidor ha explicat que, actualment, un cotxe elèctric pot tenir un cost mitjà d’uns 30.000 euros, davant els 18.000 o 20.000 d’un vehicle de combustible convencional i que a Tarragona hi ha diversos punts de recàrrega en aparcaments municipals.
Actualment, el govern espanyol bonifica amb 6.000 euros la compra de cotxes elèctrics, segons ha recordat Villamayor, el qual ha apuntat també a la necessitat que el sector públic prengui la iniciativa en la incursió en aquest model.
Aquest ha estat un dels temes centrals del Congrés Mediterrani en Eficiència Energètica i Smart Green Cities, que se celebra aquest dimecres a Tarragona amb la participació de més de 200 persones i una quarantena de ponents.
La jornada, que enguany arriba a la tercera edició, està organitzada per l’Open Energy Institute.
En aquest marc, el director general d’Energia, Mines i Seguretat Industrial de la Generalitat, Pere Palacín, ha destacat el creixement progressiu del sector del vehicle elèctric.
Actualment, a Catalunya hi ha en circulació 3.500 vehicles 100% elèctrics, 13.000 d’híbrids i 500 punts de recàrrega d’accés públic, 30 dels quals són de càrrega ràpida, i la pròpia Generalitat treballa en l’adquisició futura d’aquest tipus de vehicles.