Hi ha punts concrets de Tarragona que podrien suposar un perill o una dificultat pel pas de vianants. Aquesta és una de les conclusions del Pla de Mobilitat Urbana de Tarragona (PMUST) del 2015 que s’ha presentat aquest vespre al consell de la mobilitat. Per evitar situacions de risc, s’han adaptat una sèrie de passos de vianants amb semàfor; s’ha senyalitzat dos nous passos de vianants al polígon les Gavarres i al carrer Josep Maria Folch i Torres, concretament; i s’han segregat diferents itineraris a peu amb la creació de voreres que fins ara no hi eren presents en llocs com el Passeig Torroja, un camí d’accés al Nàstic i a l’Avinguda dels Pallaresos. Així mateix s’han instal·lat deu semàfors comptadors de temps per als vianants. Seguint el reglament, s’està treballant de valent la millora de l’ús de la bicicleta, el transport públic i la gestió dels aparcaments.
Jornades de sensibilització
Seguint amb la mobilitat més sostenible, el PMUST ha tornat a incidir en l’ús de la bicicleta i el transport públic. I ho ha fet d’una banda, amb la celebració de les jornades “Tarragona Ciclable” el mes de març i l’adhesió de l’Ajuntament a la “Red de Ciudades por la bicicleta”.
Amb l’obertura del carrer Colom, pel que fa a l’autobús, ha millorat molt el trànsit en aquest sentit i així mateix s’ha ampliat i satisfet les peticions pel que fa a transport públic a la zona de Llevant i Mas Pastor.
La nova aplicació, que es va engegar ara fa un any, amb eines de geolocalització, temps d’espera i codis QR a les diferents parades, ha afavorit molt la informació de l’usuari, que mostra un alt índex de satisfacció en aquest sentit.
Pàrquings per a motos
En l’àmbit de la millora l’ús del vehicle privat, que també forma part del Pla de Mobilitat, s’han senyalitzat 160 noves places d’aparcament per a motocicletes i 12 noves per a persones amb mobilitat reduïda; així com la millora d’aparcament per als dies que hi ha part al Club Gimnàstic.
Altres accions destacades han estat els sensors instal·lats a la Part Alta, la creació de noves zones de càrrega i descàrrega i la coordinació amb Seguretat Viària per tal d’agilitzar passos de vianants i semàfors en la regulació del trànsit.