Hi ha idees bones, esbojarrades, i altres que són esbojarradament bones. La creació de l’acadèmia de sirenes i tritons nascuda a Tarragona a càrrec de dos entusiastes com Susana Seuma i Alejandro Rodríguez n’és un bon exemple, tal com ja vam recollir en aquest mateix diari digital. Però la certificació de pes prové del fet que ha acabat sent portada del prestigiós diari ‘Wall Street Journal‘. O el que és el mateix, el diari en circulació més grans dels Estats Units amb dos milions i mig de còpies, amb un èmfasi especial en notícies de negocis i economia.
Segons han informat des de la mateixa acadèmica en una nota de premsa, el reportatge del WSJ se centra “sobre el boom que està renaixent per les Sirenes, i de les noves iniciatives empresarials que estan sorgint en el món: EUA, Canadà, Austràlia i Tarragona, prenent com a fil conductor principal de l’article nostra Acadèmia de Sirenes i Tritons de Tarragona. Amb el Titular: ‘Mermaid School ‘makes splash in Spain‘, s’explica com d’un somni va néixer aquesta Acadèmia. També explica sobre una nena que ve expressament amb la seva família des de Turquia per a realitzar l’experiència, i d’un participant maculí, en aquest cas Tritó, de 70 anys amant de l’esport marí que també va venir a viure està experiència“.
En el vídeo que també inclou la versió digital de la notícia, Susana Seuma en ser preguntada sobre que se sent en l’aigua nedant com una sirena, respon “sento calma, equilibri i llibertat”. El corresponsal a la península del WSJ, Matthew Moffet, també li pregunta per què ha decidit crear una acadèmia de sirenes a Tarragona al que Seuma respon “compartim amb la gent nostres valors educació mediambiental, mitologia i història de la Mediterrània”.
L’edició europea del Wall Street Journal amb l’aparició de l’acadèmia tarragonina sortirà dilluns que ve 31.