Ja està a la Fiscalia. Ens referim al cas del cap de la brigada municipal de Tarragona que utilitzava aquests serveis en benefici propi. Marc Antillach podria haver de justificar, en seu judicial, perquè feia servir les dependències de la brigada municipal, situades al Polígon del Francolí, per arreglar la seva caravana i per construir una porta de grans dimensions per a la seva residència privada.
Qui ho pagava això? Qui va donar permís perquè es desenvolupessin aquestes tasques? Tenia autorització dels responsables polítics per fer-ho? Els treballadors de la brigada cobraven les hores extres? Qui les pagava? Aquests són alguns dels interrogants que el Sindicat Unió Sindical Obrera de Catalunya (USOC) plantegen en una denúncia presentada, el passat 17 de juny, davant de la Fiscalia de Tarragona.
A les instal·lacions de la brigada es va construir una porta de grans dimensions per a la residència privada d’Antillach
Segons ha pogut saber larepublicacheca.com, l’esmentat sindicat entén que la conducta de Marc Antillach podria consubstanciar un delicte de prevaricació i malversació de cabals públics.
D’acord amb fonts judicials, en la queixa formulada per l’USOC s’indica que el cap de la brigada municipal de Tarragona feia servir el seu càrrec per utilitzar mà d’obra i materials de l’Ajuntament de Tarragona en benefici propi.
Mentre la caravana particular d’Antillach era ‘arreglada’ a cost zero, les reparacions dels cotxes municipals es feien en un taller privat
En definitiva, la denúncia explica que Antillach, fent servir el seu poder i influència com a cap de la brigada, guardava, sense autorització, la seva caravana en les dependències municipals en horari laboral, aprofitant per reparar-la. De fet, a les dependències de la brigada hi havia rodes i el xassís d’una furgoneta Volkswagen, propietat d’Antillach, a l’espera de ser reparada.
També denuncien que mentre s’arreglava la caravana particular d’Antillach en les dependències municipals, els vehicles de l’ajuntament eren reparats en un taller privat proper a la brigada “amb el cost que això representava per a les arques públiques”.
O sigui, mentre la caravana particular d’Antillach era ‘arreglada’ a cost zero, les reparacions dels cotxes municipals es feien en un taller privat. L’USOC abans de recórrer a la via judicial va presentar escrits a l’ajuntament, on se sol·licitava informació al respecte. La resposta ha estat sempre el silenci.
Ara i davant del mutisme i la poca transparència del cas, USOC pretén que el Ministeri Fiscal investigui si en el director de la brigada municipal de Tarragona va incórrer en algun il·lícit penal, més enllà de l’abús de poder. Coses entre el legal, l’ètica i l’estètica.