Els 21 i 22 d’octubre, uns 120 experts en estratègies i marca de ciutats es donaran cita a l’Antiga Audiència de Tarragona, on s’estudiaran les tendències i es donaran pistes estratègiques per ajudar a les ciutats a posicionar-se en un entorn més competitiu.
Aquesta trobada està emmarcada en el VIIIè Seminari de Marca Tarragona i que estarà subordinada al tema ‘La ciutat hub: les ciutats que saben aprofitar el seu entorn per posicionar-se’.
El primer tinent d’alcalde de l’Ajuntament de Tarragona, el popular Alejandro Fernández i el director del seminari, Pau Canaleta, han presentat oficialment l’esdeveniment que comptarà amb un pressupost de 6.500 euros i que inscriure-se’n costa 70 euros. Les empreses tarragonines en gaudiran de descompte.
ASPECTES POSITIUS
Fernández ha fet esment a la importància d’aquest seminari, tenint en compte que es tracta d’un marc insuperable per definir estratègies de la marca de la ciutat amb els aspectes positius que ofereix Tarragona.
En la seva opinió, Tarragona disposa d’un entorn “extraordinàriament competitiu”, fet que la posiciona en una destinació interessant per l’activitat econòmica i per posicionar-se. El regidor ha subratllat que la ‘Marca Tarragona’ comença a tenir ressò fora de la demarcació i entre sectors molt dispars com pot ser el Turisme, la promoció econòmica, el màrqueting i la comunicació. L’èxit d’aquest projecte és, segons el regidor, molt positiu per a tothom.
CONCLUSIONS
Les conclusions que sorgeixin d’aquest seminari seran tingudes en compte pel comitè Marca Tarragona, que definirà l’estratègia que cal seguir perquè Tarragona continuï sent una ciutat mediterrània amb història viva.
Per la seva banda, el director del seminari, Pau Canaleta, ha insistit que durant els dos dies del certamen, es compartiran casos d’altres municipis que s’han convertit en referència nacional i internacional.
Noms com Mihalis Kavaratzis, Genis Roca, Nicholas Montemaggi, Toni Puig, Maria Àngels Serra i Jaume Martí formen part d’un cartell d’experts en ‘marca ciutat“.