Jordi Collado, candidat a l’alcaldia d’En Comú Podem a Tarragona, ha anunciat les seves prioritats en l’àmbit de l’educació, centrades a adaptar les escoles a la nova realitat climàtica i combatre la segregació escolar.
En declaracions als mitjans davant de l’Institut Municipal d’Educació i Treball (IMET), acompanyat per Nerea Garcia, número 3 de la llista, Collado va destacar la importància de fer de les escoles punts de refugi climàtic i de trobada per a la comunitat.
Un dels grans reptes identificats per Collado és la segregació escolar a Tarragona, que ocupa el tercer lloc en termes de segregació a tot Catalunya. Per abordar aquesta situació, el candidat proposa un pacte contra la segregació que permeti revertir aquesta tendència. Entre les seves propostes, es destaca el reforçament de les activitats extraescolars compartides entre alumnes de diferents centres d’una mateixa zona educativa, amb la participació d’entitats del tercer sector com clubs esportius, de dansa o teatre, a través d’ajudes o beques amb tarifació social.
Collado prertén reforçar les activitats extraescolars compartides entre alumnes de diferents centres d’una mateixa zona educativa, amb la participació d’entitats del tercer sector
Una altra proposta destacada és convertir les escoles en refugis climàtics per fer front a les altes temperatures a l’estiu. Amb l’objectiu de proporcionar ombra i hidrants per combatre la calor, els centres escolars estarien oberts no només per als alumnes, sinó també per als veïns i veïnes de la comunitat. Aquesta iniciativa requereix una major inversió en els patis i edificis escolars de Tarragona, especialment en casos com l’escola de Ponent, on actualment els estudiants han de suportar les inclemències climàtiques en barracons.
Collado també fa una crida a treballar de manera conjunta amb la Generalitat per millorar les instal·lacions educatives a Tarragona. Aquesta col·laboració inclouria l’execució de l’Institut de l’Arrabassada, el trasllat de l’Institut de Tarragona a instal·lacions adequades i l’eliminació dels barracons a l’Institut Ponent. El candidat subratlla la importància d’un pla d’activitats extraescolars i educatives assegurat pel pressupost municipal, en lloc de dependre de les fluctuacions econòmiques de l’IMET i l’ensenyament segons els interessos de la Generalitat.
Finalment, el canditat morat destaca la importància de la inclusió dels infants amb necessitats especials als centres escolars i critica l’externalització dels serveis d’atenció, que ara recauen en entitats externes.