La directora de Serveis Territorials d’Ensenyament de Tarragona, Maria Àngels González, de cara al curs que ve preveu que les ràtios d’alumnes per professor continuïn a la baixa, segons les estimacions poblacionals. “Si en un futur creixés la població i calgués un nou centre, hauríem de fer una nova escola amb una escolarització equilibrada des de bon començament”, ha destacat.
Per contra, el tinent d’alcalde d’Ensenyament de Torredembarra, Jordi Solé, ha constatat una discrepància “molt cordial” amb el Departament pel que fa a la necessitat de començar a treballar en el projecte d’una quarta escola a la localitat.
Segons ha explicat, el consistori considera que el centre hauria de ser una realitat en un futur “no gaire llunyà”. Per aquest motiu, ja ha previst que l’escola pugui ubicar-se al costat del CAP, un espai que compliria els requisits.
La situació actual i perspectives de futur
Properament el consistori obrirà vies de diàleg amb els propietaris de la zona -que tenen oberts litigis entre ells- per tal d’arribar-hi a un acord i poder elaborar i enllestir el projecte per tal de presentar-lo a la Generalitat, després de sotmetre la qüestió a la votació del plenari.
Aquest dijous al matí s’ha celebrat a Torredembarra la primera de les reunions de les taules mixtes d’Ensenyament a municipis del Camp de Tarragona, en què el Departament i els consistoris analitzen la situació actual del sistema i les perspectives de futur.
A Torredembarra s’ha posat de manifest “la consolidació” del panorama educatiu, que compta amb 1.423 alumnes a les etapes d’Infantil i Primària, 985 a les d’ESO i Batxillerat, 95 de Formació Professional i 30 en programes de formació i reinserció.
Maria Àngels González ha destacat que el municipi té atorgades 195 dotacions de professorat a primària i secundària, mitja més que el curs passat, malgrat la reducció d’un grup. Gonzàlez ha destacat l’existència d’un professor per cada 12,95 alumnes.
En l’àmbit de les competències bàsiques, l’alumnat de Torredembarra es mou dins els barems de la mitjana catalana, tret de les matemàtiques -on s’està per sobre de la mitjana-, i l’anglès, on s’està per sota.