Josep Andreu, president del Port de Tarragona, s’ha mostrat orgullós i satisfet de les xifres que ha presentat l’autoritat portuària referents a l’exercici del 2015 i les previsions i projectes per enguany.
De cara al 2016, el Port espera créixer un 4% més que el 2015. “Tenim un projecte ambiciós que es pot assolir”, ha comentat Andreu, i això els permetria aconseguir xifres similars a les que movien abans que arribés la crisi econòmica.
Benefici de 6,2 milions
El 2015 va ser un any prou bo pel port, ja que va obtenir un benefici de 6,2 milions d’euros, un 17% més que l’anterior i va mantenir el seu nivell d’endeutament en 60 milions d’euros. Per fer front a aquest endeutament, ha comentat el president, “la solvència del Port està fora de qualsevol dubte” i a més, han aconseguit reduir la ràtio, ha passat d’un 14,3% a un 14,1%.
Enguany té previst fer una inversió d’aproximadament 36 milions d’euros i pretén posar fil a l’agulla en el tema de la Zona d’Activitats Logístiques (ZAL) ) de 100 hectàrees, pendent de l’aprovació de la Comissió d’Urbanisme. i alhora, també vol impulsar el contradic dels Prats, que és on anirà la terminal provisional de creuers. Les obres començarien el 2017, amb un import aproximat de 40 milions d’euros.
Més tones mogudes
Andreu ha destacat que el Port de Tarragona s’ha situat com el quart port més important d’Espanya. El 2015 va moure 33,1 tones, superant la xifra de 31,9 el 2014, això és un 3,9% més.
Les exportacions del Port han augmentat un 17,7%, amb destinacions Europa, els Estats Units i el nord d’Àfrica i la importació també ha crescut un 1,66%.
Buscar nous partners
Per altra banda, el Port també vol trobar nous partners per potenciar el tràfic de contenidors, que l’any passat es va quedar en els 170.000 TEU. Cal recordar que a finals de gener es va anunciar una nova incorporació al port, la Naviera Medkon Línies, de nacionalitat turca, va escollir Tarragona per instal·lar la seva base d’operacions a Espanya, a través de la seva agència Medkon Iberia SL.
Per últim, el Port de Tarragona, amb Josep Andreu al capdavant, està pendent de desenvolupar el nou pla director 2015-2035, en el qual quedaran fixades les noves grans infraestructures que milloraran les instal·lacions del port.
J.O.