Ja es treballa en tots els trams del Corredor Mediterrani, ha revelat avui al Congrès la ministra de Foment, Ana Pastor, assegurant que durant la present legislatura s’han destinat 4.800 milions d’euros al desenvolupament d’aquesta infraestructura.
En resposta a una pregunta del diputat tarragoní Jordi Jané, Pastor ha recalcat que el Ministeri de Foment treballa “des del primer dia perquè el Corredor Mediterrani sigui una realitat”.
“Hem passat de la publicitat a la feina d’enginyeria ia estar treballant a la via en tots els trams del Corredor Mediterrani”, ha explicat.
Segons Pastor, a finals de 2011 no només no s’havia posat en marxa la contractació dels trams sinó que no hi havia projectes de cap d’ells.
La titular de Foment ha explicat que, en el tram Castellbisbal Vila-seca, s’estan executant inversions per import de 76 milions d’euros.
En el tram Tarragona-Vandellòs, en el qual la inversió puja a 188 milions, s’està finalitzant la infraestructura, en concret les obres de plataforma, del viaducte i de les estacions de Cambrils i l’Hospitalet de l’Infant, així com els treballs d’electrificació.
Entre Vandellòs i Castelló, ha afegit Pastor, s’està implantant l’ample estàndard a les dues vies, mentre que entre Castelló i València “els treballs van molt avançats perquè pugui arribar l’alta velocitat” a la capital castellonenca “abans que acabi l’any “.
Promeses que no es concreten
Finalment, entre el nus de Vila-seca i Reus, s’està acabant la redacció del projecte per licitar l’obra.
El diputat de CiU havia preguntat a Pastor pel calendari concret de l’anomenat tercer carril o tercer fil ferroviari que permetrà la connexió en ample europeu i alta velocitat amb les ciutats de Tarragona, Reus i en tota la línia entre Vila-seca i Castellbisbal.
Jané ha mostrat la seva preocupació perquè, segons ha dit, “les promeses” que la titular de Foment va fer fa dos anys a l’alcalde de Reus “no es concreten”.
El diputat català ha subratllat que “moltes empreses ja han realitzat obres en el seu interior per instal·lar l’ample europeu però el tercer rail no arriba i no poden connectar aquestes mercaderies per sortir cap a Europa”.