“En els últims anys s’ha prioritzat la instal·lació i gestió de les zones d’aparcament blaves, verdes i taronges a tota la ciutat previstes en el Pla de Mobilitat Urbana i Sostenible per damunt de la redacció d’un Pla d’Accessibilitat que l’Ajuntament de Tarragona està obligat a tenir des de fa més de 24 anys tal des de l’entrada en vigor de la llei 20/1991, de 25 de novembre, de promoció de l’accessibilitat i de supressió de barreres arquitectòniques”, ha manifestat aquest dijous el portaveu municipal de CiU, Albert Abelló.
“Fa més de tres anys que l’equip de govern va aprovar incloure dins del Pla de Mobilitat Urbana Sostenible la realització del Pla d’Accessibilitat que s’havia de començar a executar aquest 2015”, ha recordat el cap de colla convergent, que ha denunciat que en els últims anys “no només no s’ha redactat el Pla d’Accessibilitat, sinó que el projecte no ha comptat amb cap partida pressupostària fins aquest any 2015, on només hi figuren 2.000 euros que no sabem en què s’han dedicat”.
“Per contra, l’encàrrec de gestió del Pla de Mobilitat Urbana i Sostenible a una empresa externa ha comptat amb un pressupost de més de 12 milions d’euros en els últims anys”, ha assenyalat Abelló.
I la comissió “transversal”, on és?
El Portaveu de CiU també a preguntat sobre la “hipotètica existència” d’una comissió transversal de treball creada a finals de l’any passat amb l’objectiu d’elaborar un Pla d’Accessibilitat. “No en sabem res i la que havia de ser la presidenta d’aquesta comissió és l’exregidora Victòria Pelegrín”, ha manifestat Abelló, que ha destacat “la importància i la necessitat que la ciutat de Tarragona compti amb aquest Pla d’Accessibilitat per tal de començar a eliminar les nombroses barreres arquitectòniques que hi ha als nostres carrers i evitar les actuacions inconnexes i, sovint, descoordinades i sense coneixement que s’han dut a terme en els darrers anys”.