26. Abril 2024

Bonificaran els camions a l’AP-2 del Pla de Santa Maria-Montblanc a les Borges-Lleida?

REDACCIÓ28 Juliol, 20190

El govern espanyol estudia traslladar el tram bonificat pel pas de camions per l’AP-2 del tram comprès entre el Pla de Santa Maria i Montblanc al tram entre les Borges Blanques i Lleida. Així ho ha explicat el subdelegat del govern espanyol a Lleida, José Crespín, argumentant que el primer tram de Tarragona s’utilitza “poc” i que amb aquesta mesura es donaria resposta a les demandes de part del territori i del sector de prolongar el tram bonificat del 50% del peatge fins a la capital del Segrià sense haver d’invertir “massa més”. Des que van entrar en funcionament les bonificacions, l’1 de setembre de 2018, uns 1.200 camions han deixat de passar per l’N-240 entre el Pla de Santa Maria i les Borges Blanques.

El 31 d’agost de 2018 va entrar en vigor la normativa en què es prohibia el pas de camions per l’N-240. Va ser acordada per l’anterior executiu i l’actual govern, assegura Crespín, va “accelerar” aquest mecanisme. Fruit d’això, cada dia han deixat de passar 1.200 camions per l’N-240, una via per la qual hi circulen uns 10.000 vehicles al dia. “Ara els camions ja no hi són però no es va preveure que la bonificació arribés fins a Lleida”, reconeix, i des d’aleshores estan estudiant com fer-ho possible.

Tot i que encara no hi ha dades concretes, explica Crespín, les primeres anàlisis apunten que hi ha camions que no fan servir el tram bonificat del Pla de Santa Maria a Montblanc ja que molts dels vehicles pesants que provenen o es dirigeixen a Lleida i Saragossa surten o entren a Montblanc, on hi ha diversos polígons industrials i l’accés al Port de Tarragona. És per això que des del govern espanyol estudien la possibilitat de traslladar la bonificació del tram Pla de Santa Maria-Montblanc al de Borges Blanques-Lleida, on consideren que l’aprofitarien més vehicles pesants.

Actualment el govern espanyol compta amb 14 milions anuals compromesos pel ministeri de Foment durant tres anys per cobrir el 50% del cost del peatge dels camions que han deixat de passar per l’N-240 entre el Pla de Santa Maria i les Borges Blanques. “El que ens estalviaríem en el tram Pla de Santa Maria-Montblanc serviria per gairebé cobrir la bonificació del nou tram Borges-Lleida”, explica Crespín, que reconeix que caldria afegir-hi “una mica més” de pressupost, ja que el tram fins a Lleida és “una mica més llarg”. Tot i això, el cost seria menor “que si s’hagués de buscar pressupost des de zero per tot el nou tram”, afegeix.

Reconeix que a nivell tècnic però no polític hi ha hagut reunions entre l’Estat i la Generalitat en què han estat fent gestions perquè “el més aviat possible” es pugui bonificar als camions el seu pas per l’AP-2 entre les Borges Blanques i Lleida però nega que pugui ser una realitat a la tardor, com va dir el conseller de Territori, Damià Calvet. “Necessitarem més temps”, ha puntualitzat.

 

 

Quins partits governaran a Tarragona?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Informació bàsica respecte a protecció de dades
Responsable República Checa Press +info...
Finalitat Gestionar y moderar tus comentarios. +info...
Legitimació Consentiment de l'interessat +info...
Destinataris Automattic Inc., EEUU per filtrar spam. +info...
Drets Accedir, rectificar i esborrar les dades, així com altres drets. +info...
Informació addicional Podeu aconseguir més informació sobre protecció de dades a la pàgina de política de privadesa.

Download Nulled WordPress Themes
Free Download WordPress Themes
Download Premium WordPress Themes Free
Download WordPress Themes
online free course