“No es pot donar un horitzó, ja que és un procediment que requereix de proves, documentació i té una sèrie d’avaluacions independents”, ha indicat la màxima responsable d’ADIF
Adif intentarà “economitzar” tots els terminis d’obra per tenir acabat el tram català del Corredor Mediterrani el 2020. D’acord amb la presidenta d’Adif, Isabel Pardo de Vera, està previst treure a licitació aquest any contractes per un import proper als 2.000 milions d’euros en projectes de la xarxa convencional i de la d’alta velocitat.
En relació a l’entrada en servei de nous trams d’alta velocitat, Pardo de Vera ha recordat que estan en proves Vandellòs-Tarragona, Antequera-Granada i Atocha-Torrejón de Velasco i que finalitzarà aquest any la primera fase de Zamora-Pedralba per iniciar les proves.
En el tram d’alta velocitat entre Atocha i Torrejón de Velasco, Pardo de Vera ha reconegut que hi ha hagut una incidència en l’enclavament de Chamartín i que s’ha trigat uns mesos a solucionar, el que ha endarrerit el termini per a la formació dels maquinistes .
En el tram entre Antequera i Granada, Adif confia que al llarg de l’estiu el desenvolupament de les proves que s’estan duent a terme ofereixi més certesa per poder aventurar una possible data i ha afegit que les proves que s’estan realitzant “van bé “.