28. Abril 2024

ABELLÓ SORPRÈN FENT ‘HISTÒRIA’ EN CLAU TARRAGONINA

Abello_tarragonins
Abelló amb un exemplar del col·leccionable

El candidat de Convergència a l’alcaldia de Tarragona, Albert Abelló, vol retre homenatge als tarragonins insígnies, a través d’un col·leccionable. Els cromos – s’han editat 2.160.000 – podran ser adquirits, gratuïtament, a més de 300 establiments comercials de diferents punts de la ciutat.

Albert Abelló, que ha presentat el seu projecte innovador al costat de l’estàtua del Maginet Pelacanyes al Jardí de les Granotes, ha remarcat la necessitat de recuperar l’orgull i l’autoestima perduts en els darrers anys.

Amb aquest àlbum, Abelló pretén donar a conèixer la ciutat i cohesionar-la. En definitiva, es podria convertir en un document didàctic per a grans i menuts que volen descobrir les empremtes deixades per tarragonins il·lustres en diferents àmbits. Per aconseguir els cromos caldrà ‘pedalejar’ la ciutat, ja que hi ha adhesius que es trobaran, exclusivament, als barris. Aquest és un dels objectius de la iniciativa ‘abellenca’: fer una mena de gimcana que permetrà visitar alguns racons emblemàtics de Tarragona.

Després de la ‘visita’ pels barris, els col·leccionistes podran contrastar que “tenim una ciutat polièdrica que compta amb una societat civil imparable, unida i orgullosa del que som”.

 

tgna_abello
Ana I. Serra, Hugo Prades i Albert Abelló

No hem escoltat la nostra gent
El col·lacionable té 46 pàgines i té cabuda per a 144 cromos. Es tracta d’una idea del candidat i que ha comptat amb la col·laboració de la historiadora Ana Isabel Serra i de l’il·lustrador Hugo Prades.

La historiadora ha felicitat Albert Abelló per aquesta iniciativa que contribueix a “enfortir el patrimoni humà, històric i social” de la ciutat. En les ressenyes (acurades que van comptar amb l’assessorament de Manel Ricomà) que es fan sobre cadascú dels personatges s’intenta plasmar “qui som i d’on venim”, ha subratllat Serra, lamentant que a alguns dels ‘homenatjats’ “no els hem fet cas ni els hem escoltat com es mereixien”.

En la seva opinió, amb aquest àlbum no intenta alliçonar ningú. “Només volen explicar part de la nostra història i donar a conèixer la nostra ciutat al màxim nombre de persones”, ha dit, remarcant que Tarragona, a nivell patrimonial presenta “moltes mancances” i, per tant, és aconsellable potenciar iniciatives que incentivin l’autoestima i l’orgull de ciutat.

Aquesta ‘gimcana’ històrica, que començarà el proper dilluns, durarà unes quatre setmanes i substituirà els outdors publicitaris. L’àlbum es podrà recollir, gratuïtament, a la carpa que, a partir del 23 de març, la candidatura convergent  ubicarà a la Rambla Nova, a l’alçada del carrer Canyelles.

 

Quins partits governaran a Tarragona?

0 comments

  • cromos

    17 Març, 2015 at 6:03 pm

    Doncs em sembla una bona idea! Curiosa i divertida

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Informació bàsica respecte a protecció de dades
Responsable República Checa Press +info...
Finalitat Gestionar y moderar tus comentarios. +info...
Legitimació Consentiment de l'interessat +info...
Destinataris Automattic Inc., EEUU per filtrar spam. +info...
Drets Accedir, rectificar i esborrar les dades, així com altres drets. +info...
Informació addicional Podeu aconseguir més informació sobre protecció de dades a la pàgina de política de privadesa.

Download WordPress Themes Free
Download WordPress Themes
Download WordPress Themes Free
Download WordPress Themes
free download udemy course