La Catedral de Tarragona ha estat reconeguda amb el Segell de Turisme Familiar que la Federació Espanyola de Famílies Nombroses va crear al 2013 de cara a les destinacions i establiments turístics orientats a aquest tipus de públic.
Tot plegat ha estat possible després de passar per un procés d’avaluació i certificació en què aquest conjunt monumental ha acreditat que, per instal·lacions i serveis, és un centre adequat per a famílies i nens. Un dels seus punts forts ha estat la política de preus que ofereix, que contempla entrada gratuïta pels infants fins als set anys i una tarifa plana per a famílies amb criatures. En els darrers dos anys s’ha duplicat el nombre de visites que ha rebut.
La catedral es va sotmetre “a un procés d’auditoria de la Federació” per comprovar si complien amb la seixantena de requisits que se’ls demanaven.
Entre altres coses, van haver de fer algunes millores, com instal·lar un canviador per a bebès, adaptar l’accessibilitat als cotxets o incorporar una farmaciola infantil. Després de tot plegat, finalment aquest dissabte se’ls va atorgar oficialment el segell.
Des de l’Ajuntament de Tarragona la seva regidora de Turisme, Patricia Anton, ha valorat molt positivament aquesta distinció per la Catedral de Tarragona, i ha apuntat que pot ajudar “a arribar a un perfil de públic que potser ens costa d’una altra manera”, i que “gràcies a això ens coneixeran una mica més”, ha conclòs.
Fins ara, a tot l’estat espanyol s’han certificat una trentena d’entitats turístiques entre allotjaments, destinacions, museus, parcs de natura i atraccions. La Costa Daurada, comptant la Catedral de Tarragona, ja té cinc empreses i entitats avalades per aquest segell.