El Baix Gaià es reivindica com una destinació turística idònia per l’entorn i els productes de proximitat. Aquesta subcomarca tarragonina ha engegat per primer cop una campanya publicitària a fi de dinamitzar una temporada turística marcada pels efectes de la COVID-19. El primer municipi a promocionar-se és Altafulla.
L’Ajuntament vol fer publicitat del municipi, sense desmerèixer la promoció que porta a terme el Patronat de Turisme de la Diputació sobre la Costa Daurada. D’una banda, es difon un anunci en el qual es presenta Altafulla com una destinació de platja “tranquil·la” i “segura”, destacant el comerç de proximitat. D’altra banda, els comerços han començat a sortejar des d’aquesta setmana xecs regals per valor total de 1.000 euros.
L’acció s’emmarca en la iniciativa promocional denominada ‘l’Oca del Baix Gaià’, inspirada en el tradicional joc de taula. Més d’una trentena de comerços participen en aquesta acció, en la qual es proposa al client que faci un itinerari per determinats establiments -que s’anirà canviant diàriament- a canvi d’optar a xecs regal de 10 i 50 euros.
“L’objectiu és que la gent faci poble i gasti en els comerços d’Altafulla, tenim molts llocs on es pot comprar”, afirma la regidora de Turisme, Natàlia Sanz. La regidora explica que aquesta zona és visitada per un turisme de proximitat, sobretot català i també d’Aragó i País Basc, i que a l’estiu, la població es pot arribar a doblar i triplicar.