26. Abril 2024

JORDI MARTÍNEZ: La ràdio ha de ser l´espai de tots

ENTREVISTAConstantí Ràdio celebra el seu 20è aniversari. Un mitjà de comunicació que aposta de valent per les 3 p: Pluralitat, professionalitat i proximitat la professionalitat. Els periodistes que se n’ocupen de la programació fan els possibles perquè la ràdio bategui al so de les necessitats de la seva població. Intenten que la ciutadania s’identifiqui amb una ràdio que s’allunya de les directrius polítiques i que compren i està al costat d’aquells que, de forma anònima, tenen alguna cosa per explicar. En aquesta entrevista, el director de Constantí Ràdio ens explica els reptes de l’emissora municipal que acaba de bufar les 20 espelmes.

Que representa dirigir un mitja local que celebra el seu 20è aniversari?
En primer lloc una satisfacció molt gran. No és fàcil que un mitjà local arribi als 20 anys, i el més important és que ho faci en un bon moment. Crec que analitzant el moment actual de Constantí Ràdio, arribem als 20 anys en un gran moment. Com a director és un orgull estar al capdavant d’un equip de gent com el que tenim actualment, i a banda de la gent que treballem dia rere dia a la ràdio, vull destacar el paper dels nostres col·laboradors i col·laboradores, uns 40 actualment, que són l’ànima d’aquesta ràdio, i que amb el seu talent i generositat, i amb la tasca voluntària que fan des de cadascun dels seus programes, ajuden a complementar la nostra programació. Quan penso en aquests 20 anys, penso sobretot en totes les persones que amb la seva tasca els han fet possibles.

Que es té en compte en una ràdio local per aconseguir la confiança de la ciutadania?
Som una ràdio de proximitat. La ràdio ha de ser un mitjà molt proper a les inquietuds de la gent. Intentar donar resposta a les qüestions i preguntes que preocupen a la ciutadania. Per això, estem en contacte permanent amb el carrer i sobretot amb les activitats que es fan des d’entitats, associacions, clubs esportius, centres educatius, comerços i serveis municipals. Hem de partir d’una premissa essencial: tenir una vocació de servei a la ciutadania, i ser un altaveu del que passa al municipi.

Com ha de ser la programació?
Creiem que ha de seguir els criteris que caracteritzen a una emissora local, de servei públic i de proximitat. El nostre objectiu és oferir continguts que satisfacin les necessitats dels nostres oients. Al llarg dels 20 anys, Constantí Ràdio ha potenciat la informació d’àmbit local i comarcal i ha fomentat la participació ciutadana i el seguiment a l’activitat de les entitats i associacions municipals. En aquest sentit, hem consolidat una proposta basada en informació, entreteniment i participació. Apostant també per una àmplia oferta musical. Donem molta importància també als espais dels nostres col·laboradors, persones que de manera voluntària i desinteressada nodreixen la nostra programació amb espais de temàtica diversa.

Que es té en compte a l’hora de fer uns informatius?
Cal tenir en compte que, en un municipi petit, gairebé tot el que passa és un fet noticiable. Intentem generar continguts des de qualsevol activitat o fet que es produeixi, ja sigui un acte cultural, esportiu, d’àmbit social i evidentment tot el que fa referència a la política municipal i les notícies que genera l’activitat del consistori en totes les seves àrees. Intentem fer un seguiment de tot allò que passa i volem escoltar i fer que s’escoltin els protagonistes de les notícies. El fet de treballar tan a prop dels protagonistes de la notícia t’ofereix una proximitat molt interessant per aprofundir en totes les històries que acabes explicant. Vetllem per oferir informació verídica, contrastada i rigorosa. Oferim informació d’actualitat, noticiable i d’interès públic tant en l’àmbit local com comarcal.

Hi ha raó quan es confon el mitjà amb el govern local que governa?
No hauria de ser així. La ràdio ha de ser un espai de tots i per a tots, on tothom pugui expressar-se lliurement i on es pugui generar un debat lliure i obert sobre les qüestions que preocupen a la ciutadania

Quins són els ingredients per fer de la vostra ràdio un producte creïble?
Intentar treballar des del màxim rigor i honestedat a l’hora de donar forma als nostres continguts. I després la immediatesa, la pluralitat, i una programació prou variada on la gent es pugui reconèixer i identificar. També hem sabut adaptar-nos al repte de les xarxes socials, que ens han permès arribar d’una manera més immediata a un major nombre de gent, i aconseguir també una major interacció amb els nostres oïents.

Quines són les vostres principals reivindicacions?
Personals o tècniques? Els mitjans tècnics acostumen a ser escassos en les emissores locals. És per això que les nostres principals reivindicacions eren tècniques. Hem de destacar que aquest 2018 s’ha fet una inversió important que ha permès dotar l’emissora de nou equipament tècnic amb una nova taula de so, nou cablejat i material nou. A banda, hem aconseguit l’emissió per internet via streaming i el repte ara implica posar un funcionament una nova pàgina web. Tot, amb l’objectiu d’oferir un servei de més qualitat.

Creu que els mitjans municipals estan massa polititzats?
En tant que servei municipal, és evident que existeix un cert control a nivell polític. Però en el nostre cas hem de dir que tots els governs municipals amb els quals hem treballat durant aquests anys han confiat plenament en la nostra professionalitat i, majoritàriament, no han interferit en la nostra tasca. Sense el suport i la confiança del nostre Ajuntament, segurament no estaríem celebrant aquest 20è aniversari.

Com veieu el futur de la professió?
Molt obert. El periodisme ha experimentat molts canvis en els últims anys per adaptar-se a la nova realitat social i econòmica, i a la irrupció de les noves tecnologies i xarxes socials. No és fàcil, i la crisi ha colpejat molt fort el món periodístic especialment als mitjans locals. Però crec fermament en el periodisme de proximitat, el que cobreix les necessitats informatives més immediates de la gent, el que es porta a terme des de l’àmbit local.

 

Quins partits governaran a Tarragona?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Informació bàsica respecte a protecció de dades
Responsable República Checa Press +info...
Finalitat Gestionar y moderar tus comentarios. +info...
Legitimació Consentiment de l'interessat +info...
Destinataris Automattic Inc., EEUU per filtrar spam. +info...
Drets Accedir, rectificar i esborrar les dades, així com altres drets. +info...
Informació addicional Podeu aconseguir més informació sobre protecció de dades a la pàgina de política de privadesa.

Download Nulled WordPress Themes
Premium WordPress Themes Download
Download WordPress Themes Free
Free Download WordPress Themes
online free course