No estem massa acostumats que els representants de les diferents administracions rentin la roba bruta en públic. El secretari general d’Infraestructures de l’estat, Javier Flores, ha mostrat en públic el seu cabreig i decepció amb l’alcalde de Tarragona, el republicà Pau Ricomà. Això perquè l’alt funcionari del Ministeri de Transports i Mobilitat (Mitma) lamenta que Ricomà hagi filtrat a la premsa l’estat de les negociacions del traspàs de les carreteres de titularitat estatal abans de donar una resposta personal i directa al govern central.
Flores, en un acte públic, confessava que “encara estic esperant que em truqui l’alcalde (de Tarragona) i que em digui que li sembla la proposta de conveni” que fa setmanes que està damunt la taula del batlle. Per a aquest representant del Ministeri de Transports Ricomà s’ha equivocat en les maneres i en les formes. La millor actitud no és filtrar informacions als periodistes i explicar públicament desacords amb el ministeri. “La millor manera és agafar el telèfon, seure i discutir el que calgui”, ha remarcat Javier Flores en un acte a Reus, on s’ha presentat la nova estació Reus-Bellisssens que costarà uns 11,5 milions d’euros.
Flores ha posat el consistori liderat per Carles Pellicer com el gran exemple de col·laboració. “Tothom ha posat de la seva part”, ha dit, admetent que, potser, a Reus no li agrada pagar els dos milions d’euros que paga pel pas, però, tot i així, “ha sabut arribar a un acord que considera important pels seus ciutadans”.
No obstant això, el secretari general d’Infraestructures ha enviat un missatge als tarragonins: “que no ho dubtin que el ministeri posarà la seva part per tirar endavant l’acord que és important per a Tarragona”.
El conveni de traspàs, segons Flores, inclou, entre altres, una inversió d’uns vuit milions d’euros que servirà per pacificar i humanitzar, per exemple, els gairebé nou quilòmetres les vies del carril bici a la zona de Llevant.
L’Ajuntament de Tarragona, segons fonts municipals, farà arribar, en els propers dies, les seves propostes de modificació del projecte.
VÍDEO