Entre gener i maig d’aquest 2015, les carreteres catalanes han registrat 67 víctimes mortals, unes xifres que suposen un repunt d’augment de la sinistralitat aquest any en comparació a les darreres campanyes, en què la tendència era a la baixa. Així, ja són 4 més les vides que s’han perdut a la carretera, si ho comparem amb el mateix període de l’any passat. Per aquest motiu, la Comissió Catalana de Trànsit i Seguretat Viària ha aprovat per unanimitat un paquet de mesures que es posaran en marxa de manera immediata amb l’únic objectiu de revertir aquesta situació.
Una de les iniciatives és prohibir alguns girs a l’esquerra i avançaments en alguns trams de la N-340 a Tarragona, una carretera que acumula 10 víctimes mortals des d’inicis d’any. El Servei Català de Trànsit opta per aquesta mesura, que serà efectiva els dies de més mobilitat, és a dir, en caps de setmana i jornades festives en què hi pugui haver més trànsit com per exemple, Sant Joan. La decisió, tot i el cost que suposa, s’ha pres després de l’incompliment per part de Foment de prohibir el pas dels camions per aquests trams, tal i com es va fer a la N-II a Girona amb bons resultats. Joan Josep Isern, director del SCT, ha reclamat al ministeri que ”deixi de prendre el pèl” i comenci a fer el desdoblament d’aquesta via, i sinó, prohibeixi aquest pas de camions, ja que segons el director del SCT, la major part d’accidents són frontals i es produeixen en avançaments sobretot a camions.
Actuació contra els conductors amb inhibidors de radars
Trànsit també vol actuar sobre els conductors que porten detectors i inhibidors de radars, que distorsionen la conducció amb frenades brusques i que per tant, infringeixen la normativa. Per això, i com a mesura complementària, els Mossos d’Esquadra potenciaran el patrullatge a les carreteres que provoquen un efecte dissuasiu entre els conductors més infractors.