L’Ajuntament de Tarragona vol posar els seus pàrquings (públics) al dia.
Amb una inversió prevista d’1,3 milions d’euros, el consistori vol revolucionar i ‘actualitzar’ la maquinària de la qual disposen els aparcaments públics. En aquesta acció hi entra el canvi de màquines de pagament, senyalització de places lliures i ocupades i barreres, entre altres.
Aquesta reforma, segons la consellera de Festes, Patrimoni i Plans de Mobilitat, Begoña Floria, servirà, entre altres coses, per millorar el servei per fer més atractius els aparcaments.
Els aparcaments que gestiona l’ajuntament són el de Battestini, (al costat de l’estació d’autobusos), Tàrraco (estació d’autobusos), Joan XXIII (davant de l’hospital), Avinguda Catalunya, Rambla President Lluís Companys (davant dels Jutjats), Saavedra (inici de la Rambla Vella), Bastos (al costat de la Casa del Mar) i Torroja. En total són unes 2.558 places d’aparcament disponibles en els vuit pàrquings subterranis del consistori.
Per altra banda, l’Ajuntament també estaria pensant en “millorar” la senyalització dels aparcaments públics perquè actualment és gairebé nul·la i això no fomenta l’ús de les instal·lacions. No s’instal·laran panells com els de Reus, en el quals s’informa de l’estat de cada aparcament municipal però si que es voldrien emprendre mesures per tal de millorar aquesta informació pels usuaris.
Més pàrquings dissuasius?
La manca d’aparcament a Tarragona és evident. El consistori disposa de 2.558 places d’aparcament soterrades i 5.129 places en zona regulada (1.200 blaves, 1.100 taronges i 2.829 verdes). Aquestes no són suficients, ni de bon tros, pels més de 80.000 cotxes empadronats a la ciutat, i encara falta sumar-hi els vehicles que entren cada dia.
Ni les places privades ni les públiques semblen suficients, així com tampoc els aparcaments dissuasius que hi ha a les entrades de la ciutat.
Segons Floria, per tal de millorar aquesta situació, el Consell de Territori del consistori ja està en comunicació amb la Generalitat per tal de demanar-li la gestió d’un terreny que hi ha en un dels ponts d’entrada a la ciutat (Ramon i Cajal) i poder-hi fer un altre pàrquing dissuasiu.
Jonathan OCA
jonathan@larepublicacheca.com