L’Ajuntament de Salou aposta pel Tren-Tram, tal com va deixar clar en una reunió mantinguda amb representants de Foment duta a terme a Madrid fa prop de quinze dies, però pensa exigir a la Generalitat un “timing” concret per la seva posada en marxa a la propera reunió que ha de mantenir d’aquí a deu dies amb representants del govern català.
Aquest és el disseny de futur efectuat per l’Ajuntament de cara a la utilització de l’actual via fèrrea d’ample ibèric que passa per la localitat, i que quedarà pràcticament en desús quan es posi en marxa la nova línia del Corredor del Mediterrani el 2016. I és també la justificació a descartar la segona estació proposada per Foment al costat de l’Hotel Regina, que acabaria creant els mateixos problemes de connectivitat que es donen ara mateix al centre de la ciutat.
Segons l’alcalde de la localitat, Pere Granados, “el Tren-Tram quedarà perfectament integrat dins del casc urbà” i no necessitàrà “de cap desplegament de catenàries perquè funcionarà amb bateries i no amb xarxa electrificada”. El traçat “servirà per unir totes les localitats del territori” i evitarà que la segona estació programada per Foment suposi una barrera física a la mobilitat del sector urbanístic d’Emprius. perquè quedarien tallades dues grans avingudes del Dr Eduard Punset i la del Salvador Vilaseca (encara en una zona de planejament a desenvolupar).
“No tenen sentit dues estacions amb 500 metres de distància”
La proposta de poder construir aquestes dues estacions a Salou la va fer el Ministeri de Foment el passat 6 de novembre de 2013; una al baixador de Salou-PortAventura, i una segona 500 metres més a prop del nucli urbà, a tocar de l’autovia Reus-Salou a l’alçada de l’Hotel Regina.
Cal recordar que en l’actual traçat ibèric l’Ajuntament de Salou ha previst desenvolupar l’Eix Cívic, una gran avinguda de 2,5 quilòmetres que normalitzaria la ciutat un cop els trens no passin pel centre i que seria perfectament compatible amb la instal·lació del tramvia. “Si ens instal·len aquest nou servei -ha manifestat l’alcalde- no té sentit mantenir dues estacions amb 500 metres de distància l’una de l’altra perquè al llarg del traçat ja hi haurà diversos baixadors i podrem donar un servei perfecte de comunicació de rodalies amb la nova estació i amb la resta de poblacions veïnes”.
Granados no vol una “eternització” del Tren-Tram
El batlle ha explicat com recentment s’han reunit tant amb el delegat del Govern a Tarragona, Quim Nin, i amb el director general de Transports de la Generalitat, Ricard Font, per canviar impressions sobre el tren-tram i, segons Granados, aquesta és la millor solució ja que es podria enllaçar des de Cambrils i fins a Tarragona i també connectant fins a Vila-seca, enllaçant d’aquesta manera amb la via que va a Reus Saragossa i per tant “estaríem totalment connectats amb el territori”.
El màxim responsable municipal també ha confirmat que a la reunió amb la Generalitat per conèixer més detalls d’aquest projecte “demanarem que no hi hagi una eternització de les vies del tren al municipi; no tenen sentit si no hi ha un tren-tram”.