El vicepresident de la Generalitat i conseller de Polítiques Digitals i Territori, Jordi Puigneró, aposta per implementar «un model just i europeu» de pagament per ús de les carreteres i autopistes, després que s’hagin incrementat les retencions després d’eliminar els peatges.
El conseller, en una entrevista a Rac1, va constatar que «la capacitat de l’AP-7 és la que és», i va recordar la situació a Catalunya abans que el Govern retirés els peatges: «El que no podia ser és que els únics que paguéssim fóssim els catalans», tant a través de la seva aportació als Pressupostos Generals de l’Estat (PGE) com pel fet que a Catalunya sí, però en altres punts d’Espanya no hi hagués peatges.
Això provocava un «greuge comparatiu que s’havia de corregir», va dir, i va exigir al Govern que apliqui un model de pagament racional, equitatiu i just per a les seves autopistes i autovies, i li va retreure literalment que hagi rescatat autopistes amb diners públics.
Repreguntat per si està a favor de tornar a implementar un sistema de pagament d’infraestructures viàries, va respondre que Europa marca que el pagament d’autopistes ha d’existir, i que ciutadans i empreses europees circulen per Espanya desgastant les seves infraestructures sense pagar-les, mentre que a Europa sí que es paguen.
Va defensar «models de pagament amb una política intel·ligent de gestió» i va concretar que s’han d’aplicar tant a Catalunya com a la resta d’Espanya perquè, altrament, serà la UE qui acabi demanant l’aplicació un model o un altre.