14. Maig 2024

L’ESTAT INCLOU 13 MILIONS D’EUROS PER L’A-27 I 187 MILIONS PEL CORREDOR DEL MEDITERRANI

Mariano Rajoy
Mariano Rajoy

Les infraestructures ferroviàries protagonitzen novament la inversió estatal pel 2016 a la demarcació de Tarragona, que s’enfila als 357 MEUR, un 14,39% menys que enguany. La finalització de les obres del Corredor del Mediterrani, prevista per a finals d’any, representa 187,57 MEUR. Al seu torn, la descontaminació del pantà de Flix rep 55,2 MEUR, segons el projecte de Pressupostos Generals de l’Estat. En infraestructures viàries, els comptes obliden l’A-7, però destinen 13,58 MEUR a l’A-27. A més, Foment ja inclou la previsió de connectar aquesta autovia amb l’AP-2 a Montblanc el 2019. Tot i que no hi ha dotació per a les variants de l’N-420, s’invertiran 5 MEUR en renovar el ferm de la via.

El ferrocarril torna a endur-se les majors partides, principalment per la posada en marxa del Corredor del Mediterrani, prevista per a finals d’any. Així, el projecte de PGE destina 124,75 MEUR al tram del Corredor del Mediterrani entre Vandellòs i Tarragona, 30,6 MEUR a l’adaptació de l’ample internacional i 32,2 MEUR a projectes finalitzats. A més, s’inclouen 19,18 MEUR per l’adaptació a l’ample internacional del tram del corredor entre Vila-seca i Castellbisbal.

L’A-27, l’única autovia que avança
Pel que fa a l’A-27, una de les infraestructures més reivindicades pel territori, el Ministeri de Foment destina partides en tres trams de la via, dos dels quals es troben actualment en obres. El primer, entre El Morell i la variant de Valls, que és el que ha de donar continuïtat als únics 8 quilòmetres que estan en funcionament fins a la ciutat de Tarragona, rep 7,65 MEUR. Per la seva banda, el tram de la variant de Valls té consignats 3 MEUR.

L’Estat també destina 2,93 MEUR entre la variant de Valls i Montblanc pel 2016, però en aquest tram els comptes projecten una inversió de 86,3 MEUR fins el 2019, que permetrien l’arribada de l’autovia fins a la capital de la Conca a través del Coll de Lilla. D’altra banda, els PGE introdueixen 0,5 MEUR de cara a l’any vinent per la connexió de l’A-27 amb l’AP-2 a Montblanc. Els comptes també projecten 17 MEUR més per materialitzar aquest enllaç fins a l’exercici 2019.

El Port de Tarragona, per la seva banda, es beneficia de 34,78 MEUR, entre els quals destaquen 13,25 MEUR en matèria d’accessibilitat ferroviària i 4,02 MEUR en matèria d’accessibilitat viària. L’Aeroport de Reus rep 1,38 MEUR per tal d’efectuar-hi diverses millores. En un altre ordre de coses, els comptes també mantenen 150.000 euros per al desviament de la façana marítima de Tarragona o 500.000 euros per a la climatització del Museu Nacional Arqueològic (MNAT). La partida de la Catedral de Tortosa, a més, no té assignació.

Quins partits governaran a Tarragona?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Informació bàsica respecte a protecció de dades
Responsable República Checa Press +info...
Finalitat Gestionar y moderar tus comentarios. +info...
Legitimació Consentiment de l'interessat +info...
Destinataris Automattic Inc., EEUU per filtrar spam. +info...
Drets Accedir, rectificar i esborrar les dades, així com altres drets. +info...
Informació addicional Podeu aconseguir més informació sobre protecció de dades a la pàgina de política de privadesa.

Download Best WordPress Themes Free Download
Download Premium WordPress Themes Free
Premium WordPress Themes Download
Download Nulled WordPress Themes
udemy course download free