L’SCT insta extremar les precaucions a la carretera, ja que aquesta marxa lenta es suma a la major mobilitat pel pont del 12 d’octubre.
Les marxes lentes de camions en protesta pel desviament obligatori a les autopistes AP-7 i AP-2 han provocat fins a 8 quilòmetres de retencions a l’A-7 tot i que, a poc a poc, es van esponjant.
Entre 175 i 200 camions participen a Tarragona en la protesta convocada per la Federació d’Empreses d’Auto-Transport de Tarragona, segons aquesta patronal.
Les marxes lentes han començat a les cinc de la tarda des de tres punts de Tarragona i també estaven convocades a Girona, Lleida i Barcelona.
En el seu moment àlgid, han causat 8 quilòmetres de retencions a l’autovia A-7 en sentit nord, tot i que a les sis de la tarda ja es xifrava en uns 7 quilòmetres, segons el SCT.
La N-340 també ha registrat 5 quilòmetres de caravana en sentit nord, a l’altura d’Altafulla i 3 quilòmetres a Castellet i la Gornal.
A l’SCT no li consten retencions ni a Lleida ni a Terres de l’Ebre, on també estaven convocades marxes lentes.
Amb aquestes marxes lentes, els transportistes protesten contra els desviaments obligatoris de l’N-340 a l’AP-7 i de la N-240 a l’AP-2 en els trams tarragonins per la seva alta sinistralitat.
A canvi, obtenen bonificacions del 50% en els peatges, però reclamen que siguin majors -a la Rioja són el 75% – o directament la gratuïtat.
Segons Xavi Torres, de la junta directiva de FEAT, les empreses tenen un sobrecost d’entre 300 i 600 euros mensuals des de l’entrada en vigor dels desviaments, el passat 1 d’octubre.
A més dels peatges, per prendre els desviaments obligatoris, en alguns casos els transportistes han de fer una volta de 20 quilòmetres, més altres 20 de tornada, el que perjudica el sector.