L’elevada afluència de consumidors als centres comercials durant aquest pont de la Puríssima i el bon balanç del recent “black friday” fan pensar al sector del comerç català que les vendes s’incrementaran aquesta campanya nadalenca entre un 4 i un 6% respecte a l’any passat.
L’optimisme de cara a la campanya de Nadal s’ha apoderat del sector comercial després d’aquest pont, que avui conclou i que ha posat en evidència el repunt del consum intern, segons el secretari general de la Confederació del Comerç de Catalunya (CCC), Miguel Ángel Fraile.
A l’hora d’avançar les previsions de vendes per a tota la campanya de Nadal, que va arrencar amb el “black friday“, el passat 27 de novembre, Fraile assegura que s’esperen increments d’entre el 4% i el 6%.
El creixement de les vendes entre un 4% i un 6% duplicaria el registrat a la campanya de Nadal de 2014, quan els comerços catalans van aconseguir facturar entre el 2 i el 2,5% més.
Els càlculs per a aquest any de la Confederació del Comerç de Catalunya apunten a una despesa per llar de prop de 680 euros.
Per fer front a aquesta activitat econòmica, els comerços catalans han realitzat uns 9.000 contractes, el que suposa un 3% més que el 2014, conclou Fraile.