Els presidents dels Port de Barcelona i Tarragona han defensat la necessitat de posar en funcionament el Corredor del Mediterrani per poder competir amb la resta d’Europa
El president del Port de Tarragona, Josep Andreu, ha participat en la V Trobada del Corredor Ferroviari del Mediterrani organitzat pel diari l’Expansión. Durant la jornada, el màxim responsable de l’Autoritat Portuària de Tarragona ha destacat que el Corredor Mediterrani “avança” i que el retard en la infraestructura ha servit per posar “més en valor” la figura del ferrocarril davant els operadors.
Ha aprofitat l’ocasió per recordar que el Port de Tarragona és el primer del Mediterrani en trànsit agroalimentari i ha lamentat que s’han perdut oportunitats i inversions per la falta d’un ampli europeu.
Per la seva banda, el president del Port de Barcelona, Sixte Cambra, ha defensat la urgència en acabar el Corredor Mediterrani i ha dit que finalitzar la infraestructura és “imprescindible”, però ha assegurat que els serveis que es presten sobre la mateixa han de ser competitius.
Per a Cambra, finalitzar les infraestructures és imprescindible, però s’ha advertit que si els serveis que es presten sobre aquestes infraestructures no són competitius, “no s’han aconseguit” els objectius previstos.
Ha assegurat que el Port de Barcelona té problemes per ser competitius en la seva connectivitat amb França derivats de problemes com la pendent en el Túnel del Pertus o haver de conviure el tràfic de persones i mercaderies amb alta velocitat en determinats trams d’aquest corredor que uneix Barcelona amb la frontera francesa.