El secretari d’Estat d’Infraestructures, Julio Gómez-Pomar, ha obert la porta aquest dilluns perquè el tram de Tarragona de l’AP-7 pugui ser inclòs en el pla de desviament voluntari dels vehicles pesants des de carreteres convencionals cap a autopistes de peatge, i que suposa la bonificació fins a un 50% de l’import del peatge. Malgrat que el Consell de Ministres de divendres passat només va aprovar el desviament de l’N-240 per l’AP-2 entre Lleida i Montblanc a Catalunya, Gómez-Pomar ha recordat que és un pla pilot de cinc mesos, que pot ser modificat. “Estem oberts a modificacions perquè el que volem treure els vehicles pesants de les carreteres per dur-los a les autopistes”, ha justificat.
“Observarem com van evolucionant les coses i, si és necessari prendre decisions sobre ampliacions o modificacions, es faran perquè del que es tracta és de resoldre els problemes”, ha asseverat Gómez-Pomar, qui ha recordat, però, que la decisió d’incloure el tram de l’AP-2 entre Montblanc i Lleida va ser presa després de “consultar les autoritats catalanes”.
En qualsevol cas, Gómez-Pomar s’ha mostrat “obert” per estudiar l’afegiment del tram de l’AP-7 al seu pas per Tarragona després del període de prova, tal com reclamen molts alcaldes de la zona. “Estem oberts a modificacions perquè el que volem treure els vehicles pesants de les carreteres per dur-los a les autopistes i així millorar la mobilitat”, ha justificat.