29. Abril 2024

ELS CERVELLS DE LES CAMPANYES DONEN LES CLAUS DE L’ÈXIT ELECTORAL

La trobada tècnica que han mantingut els caps de campanya de 6 de les candidatures que concorreran als comicis del proper diumenge, han posat una mica de llum a les ‘tasques fosques’ que porten a terme.

cervells2
PSC, CiU, ERC, ICV, PP i Ciutadans han participat en la trobada

Els protagonistes del debat tècnic, que ha tingut lloc aquest vespre a la sala d’Àmbit Cultural d’El Corte Inglés, han estat Àngel Guillén (C’s), Jordi Salvat (ERC), Josep Maria Bonet (PSC), Toni Vera (CiU), Gabino Martínez (ICV-EUiA) i Raúl Arranz (PP). Els representants de la Cup i d’Ara Tarragona s’han excusat, perquè no estaven d’acord amb el model incial del debat.

Els diferents ‘cervells’ – que per norma treballen en els bastidors – han explicat quina estratègia segueixen per fer que el seu candidat sigui conegut, en el cas d’ERC i C’S especialment, o per potenciar el ja conegut. Una de les conclusions que se n’extreu és que com més conegut és el candidat menys màrqueting s’ha de fer i com menys conegut, més (necessitat de) màrqueting.

Han comentat que els grans mítings han passat a la història, “estem tornant als anys 70 i 90”. Cada vegada s’aposta més per fer actes de ‘petit format’. Aquest nou panorama també ve provocat per la disminució dels pressupostos dedicats a la campanya electoral, respecte als anys anteriors.

Perquè un candidat qualli entre els ‘votants és vital que “trepitgi el carrer, que parli amb la gent, que sigui proper i que transmeti seguretat”. Abans, segons els ‘ponents’, el cap de llista anava als barris i era rebut amb alegries, ara hi va i l’eufòria és escassa, molts veïns els diuen que no tornaran fins d’aquí a 4 anys i no hi ha entusiasme. Una de les claus és aconseguir una gran mobilització i que el missatge arribi a molta gent. La implicació de la militància és importantíssima.

Tots els professionals han estat d’acord en que la campanya electoral està dirigida o enfocada, en una gran part, cap als mitjans de comunicació ja que d’aquests depenen (i molt) la difusió, però també han volgut posar èmfasi en què no ho és tot, ja que “és essencial la part dirigida a les xarxes socials i sobretot, la dirigida  a la gent”.

Salsitxes, cromos, imans i sucs de taronja
Hi ha campanyes que regalen sucs de taronja, d’altres frankfurts, n’hi ha que opten pel més tradicional, imans de nevera i, bolígrafs i obridors però tot està estudiat, no hi ha res que es faci perquè sí.

cervells
El debat ha estat moderat pel periodista Ricard Checa

Els professionals han opinat sobre les campanyes d’alguns dels presents com la de CiU o la ‘Ciutadans’, on la majoria ha expressat “que tota campanya que tingui sentit comú i que no tingui connotacions negatives per a ningú” és acceptable i que realment, cadascú ho fa com creu que és millor. A més, han afegit que són campanyes que de moment han funcionat.

Les enquestes
Alguns dels caps de campanya miren amb recel els sondejos, d’altres no hi creuen o simplement no se’ls miren. En referència a l’última enquesta publicada en El Periódico, tots han coïncidit en què una mostra menor a 800 enquestats és poc fiable i que alguns resultats poden canviar en els darrers dies de campanya. “Els partits duren 90 minuts, hi poden haver expulsats, faltes i penalts. No se sap mai què pot passar fins a que xiulen la final”.

Per concloure l’acte, dirigit pel periodista Ricard Checa, s’ha demanat als cervells que fessin una ‘porra’. Cap dels sis s’ha volgut ‘mullar’,  al·legant que s’haurà d’esperar la nit del dia 24 de maig per conèixer la ‘sentència’ dels tarragonins i tarragonines.

En definitiva, són tècnics i no polítics. O sigui deixen que les ‘mullades’ i ‘remullades’ quedin reservades als polítics. Ells són estrategues i ho han deixat molt clar.

LES FRASES DESTACADES:
Josep M. Bonet (PSC): “Aquests dies de campanya no serveixen per massa cosa, les posicions ja estan triades”.
Toni Vera (CiU): “Estem en un entorn mediterrani, on el menjar és clau, què hi ha millor que parlar amb una salsitxa i una canya?”
Àngel Guillén (C’s): Què té de dolent que utilitzem la imatge d’Albert Rivera si és un dels polítics més valorats?
Jordi Salvat (ERC): “Pau Ricomà té un desavantatge amb els animals polítics de Tarragona com Ballesteros, l’Arga o l’Alejandro”.
Gabino Martínez (ICV-EUiA): “Nosaltres no regalem res, només exposem les nostres idees i propostes per la ciutat”.
Raúl Arranz (PP): “La regla d’or per  fer arribar un candidat a la gent és  aprofitar les seves fortaleses i millorar les seves debilitats”

Jonathan OCA
jonathan@larepublicacheca.com

Quins partits governaran a Tarragona?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Informació bàsica respecte a protecció de dades
Responsable República Checa Press +info...
Finalitat Gestionar y moderar tus comentarios. +info...
Legitimació Consentiment de l'interessat +info...
Destinataris Automattic Inc., EEUU per filtrar spam. +info...
Drets Accedir, rectificar i esborrar les dades, així com altres drets. +info...
Informació addicional Podeu aconseguir més informació sobre protecció de dades a la pàgina de política de privadesa.

Free Download WordPress Themes
Download Best WordPress Themes Free Download
Download Best WordPress Themes Free Download
Free Download WordPress Themes
udemy paid course free download