La Confederació de Comerç de Catalunya (CCC) avança en el seu objectiu que la targeta ‘Compradors pel país’, creada per incentivar les vendes en el comerç de proximitat de Catalunya, arribi a comptar amb un abast de fins a 20.000 establiments. El darrer pas ha estat l’adhesió de Botiguers de Tarragona per mitjà de la signatura del conveni segons el qual aquesta entitat participarà activament en la campanya de comunicació i promoció destinada a la captació d’establiments comercials. Alhora, la CCC compensarà econòmicament cada nou local que es doni d’alta al sistema de la targeta.
La CCC preveu que la targeta està operativa al gener de 2016 a Badalona, on es farà una prova pilot de cara a estendre-la posteriorment a Barcelona, Lleida i Tarragona, i l’objectiu és posar en circulació un milió de targetes a tot Catalunya. En cas d’arribar a aquesta xifra, es podria arribar a facturar prop de 500 milions d’euros anuals a partir de l’experiència de Vic i Vilafranca, que tenen una despesa mitjana per targeta de 40 euros mensuals. I és que es tracta d’una iniciativa que està basada la Targeta Urbana de Vic i de Vilafranca del Penedès.
El secretari general de la Confederació de Comerç de Catalunya, Miguel Ángel Fraile, ha explicat que la targeta permetrà acumular “euros virtuals” que es transformaran en descomptes per a properes compres. Aquest avantatges només es podran gaudir en el mateix comerç on s’hagi fet la primera compra, ja que “és molt més eficient, proactiu i just que allò que cada comerciant aporta al seu client sigui ell qui en tingui el retorn directament”. D’altra banda, els usuaris també podran optar a una oferta de premis i de sortejos i accedir a serveis exclusius.