El PSC de Tarragona pretén que es renovi el Pla de Mobilitat Urbana Sostenible, caducat des de fa dos anys. En roda de premsa, la portaveu municipal del PSC, Sandra Ramos, ha instat a convocar el consell de Mobilitat per iniciar un procés participatiu per consensuar una estratègia comuna. L’estratègia proposada pels socialistes impliquen una gran aposta per l’ampliació dels pàrquings dissuasius i la recuperació del projecte de l’autobús gratuït.
Pel que fa a la nova tarifació d’aparcaments, Ramos critica la decisió d’encarir l’estada de més d’una hora a la zona blava, ja que l’alternativa de pàrquings públics no és real a tot arreu.
La portaveu socialista posa d’exemple el barri del Port. “Qualsevol persona que vulgui comprar als comerços locals de la part baixa, veurà encarida la seva estada a causa de l’augment de preus a la zona blava i es veurà obligat a utilitzar el pàrquing privat, ja que no hi ha cap pàrquing públic en aquella zona”.
Ramos també denuncia que els parquímetres, els quals una gran part no accepten pagament amb targeta, no estan preparats per controlar les noves tarifes i que caldria estudiar un sistema de descomptes per compres realitzades per afavorir el comerç i l’hostaleria del barri.
Sandra Ramos lamenta que fins avui només “hem vist molts titulars per realitzar diferents accions de mobilitat, però cap estratègia comuna. Només un reguitzell d’anunciaments per parts dels regidors Jordi Fortuny i Xavier Puig per veure qui s’emporta més titulars. En aquest govern municipal falta planificació estratègica i existeix una manca de lideratge polític”.