La Cambra de Tarragona ha reaccionat amb satisfacció al principi d’acord a què han arribat el Govern i Foment per tal d’enllestir l’A-27 entre Valls i Montblanc mitjançant una col·laboració público-privada amb la participació d’Abertis.
El president de l’ens, Albert Abelló, s’ha felicitat per l’anunci després “de tants anys de lluita i reivindicació”, però ha exigit que el túnel que es dissenyi per superar el Coll de Lilla sigui apte per a mercaderies perilloses, ja que l’anterior projecte no complia la normativa.
A més, Abelló ha apuntat que caldrà estar alerta al tipus de solució público-privada que s’acabi portant a terme per a impulsar la infraestructura, per evitar costos al territori.
En aquest sentit, Abelló ha declarat que l’acord “s’ha de realitzar amb la màxima transparència, i veure, especialment, quin cost significarà per al territori i durant quant de temps”. A més, ha demanat “que es pari molta atenció en relació a quin sobrecost hauran de suportar les empreses de transport i logístiques, perquè Tarragona es pugui desenvolupar com el pol logístic que és”.
Albert Abelló ha destacat que l’A-27, la qual ha titllat com “l’autovia dels despropòsits”, resulta vital per al desenvolupament portuari i logístic, ja que “tots els ports del Mediterrani tenen una autovia que els comunica amb l’interior, com València l’A-3 i l’A-23, o Barcelona la C-16”.
Política centralista
D’altra banda, el president de la Cambra de Tarragona ha afirmat que l’eix d’autovies Tarragona-San Sebastián “es troba en un estat de desenvolupament molt avançat, excepte al sud des de Lleida fins a Tarragona, on no és possible la connexió amb el corredor del Mediterrani, el més potent de tot l’Estat”.
Abelló ha etzibat que això resulta “inexplicable” i que “obeeix a una política d’infraestructures centralista que no està per desenvolupar eixos de comunicació que no siguin radials a la capitalitat de Madrid.